vineri, 29 noiembrie 2013

Orfanii văduviţi

Citesc din toate sursele de informaţii care sunt disponibile de pe net. Nu am prejudecăţi şi citesc şi ziare sau reviste vădit partizane.

Sunt cititorul amuzat al unor opinii cu care nu agreez, însă opiniile scrise de mercenari toxici media nu intră în atenţia mea.
Aşa că am citit amuzat un articol aparţinând Andreei Pora care ar cuprinde scrisoare a unei ardente suportere băsiste. Producţia jurnalistică era un şir de semne de exclamaţii admirative ceva ce-mi amintea de: Soarele răsare/Iliescu-apare!

Mai sunt încă 54 de săptămâni până la finalul mandatului preşedintelui Băsescu. După aceea cum s-a văzut şi cu ceilalţi preşedinţi, după ce şi-au finalizat mandatul ei au intrat încet, încet, aş zice asimptotic în uitarea actualităţilor politice. 

După cum văd, Emil Constantinescu nu  a mai dat de multişor vreo declaraţie publică, iar mai vârstnicul Ion Iliescu, rămâne încă un guru al PSD, având opinii moderate şi sfătoase.

Acelaşi fenomen probabil îl va afecta şi pe Traian Băsescu. Mă gândesc ce tristeţe îi va cuprinde pe aceşti admiratori care vor deveni orfanii văduviţi ai viitorului fost preşedinte al României. Asupra cui îşi vor revărsa sentimentele? N-am nicio grijă pentru jurnaliştii băsişti, câştigă acum şi ei o pâine şi or să găsească ei pe cineva pe care să-l perie!

Însă până când se vor consuma cele 54 de săptămâni preşedintele nostru iubit şi elogiat de cei de care v-am vorbit, face tot ce se poate să fie în prim plan.
Ideea cu Unirea cu R. Moldova a trezit reacţii la Chişinău. La unison prim ministrul Leancă şi fostul prim ministru Vlad Filat spun că astfel de declaraţii fac rău suporterilor basarabeni ai intrării în UE şi dau apă la moară comuniştilor rusofoni. Chiar ar fi un exerciţiu amuzant  să ne gândim cum vor fixa graniţa românii în Transnistria cu Armata a XIV-a cu tot şi cu posibile lupte cu cazaci şi y compris armata Rusiei! De asemenea unire cred că orice român normal ar fi extrem de prevăzător sau chiar într-un perfect dezacord! Cum am spus basarabenii trebuie să fie convinşi de unire şi oameni bine informaţi, Cristian Ghinea din România, şi basarabeanul Vasile Ernu spun că unioniştii nu depăşesc 10%. Asta în condiţiile în care monarhiştii români sunt aproape peste 20%!  Legat de importantul act semnat de oficialii basarabeni la Vilnius care înseamnă primul pas spre UE, acolo a fost prezent şi preşedintele nostru. Ei bine, după ce Traian Băsescu declarase că a semnat toate hârtiile pentru această delegaţie, în ultimul moment a fost uitat cineva important! Ieri m-am frecat la ochi când uitându-mă pe Realitatea tv, era cineva care trebuia să fie la Vilnius şi nu era şi acest demnitar era ...Ministrul de Externe Corlăţean. Băsescu nu l-a luat şi Corlăţean s-a plâns de acest lucru şi a fost ulterior certat de competenţii consilieri prezidenţiali. Morsa competentă, Bogdan Chireac, ministru de externe in peto, adică doar în imaginaţia lui sare să-l critice pe Corlăţean că nu este diplomat!Păi cum să mai fi diplomat cu un tip care  a intrat complet într-o agitaţie vecină cu matrafoxarea în ultima săptămână.

Pe unul din consilieri l-am văzut, pe Cristian Diaconescu cum îi critica pe unii din România care nu sunt de acord cu Unirea României cu RM. Este penibil cum un aşa zis expert în politici internaţionale şi el fost Ministru de Externe să susţină această neghiobie grăbită, chiar dacă funcţia îl obligă să-l consilieze şi să-l protejeze pe preşedinte, totuşi ideea asta exotică trebuia tratată cu prudenţă şi moderaţie, cât timp este unilaterală, adică doar a lui Băsescu! 

Este din ce în ce mai trist că un astfel de personaj mai este încă preşedintele statului nostru. 

Am citit un alt articol absolut penibil scris de alt fost Ministru de Externe, Teodor Baconschi referitor la recenta vizită chineză în România. El declară că useliştii exaltă de entuziasm la această vizită, şi expertul nostru în confucianism ne avertizează că mare lucru nu este că ăştia vin să câştige. Eu cred că este bine dacă vin, dar uselistul cel mai important, organizator al acestei întâlniri cu chinezii, adică Primul Ministru Ponta s-a declarat satisfăcut, dar foarte prudent, deci exact la fel cum le zice Baconschi! Ceea ce este o contradicţie logică şi anulează tot ce combate Baconschi. Eu, în schimb sunt optimist, cum par a fi şi canadienii, şi asta mă pune în opoziţie cu răbufnelile penibile ciudoase ale unuia care habar n-are care sunt interesele României! 
Dacă stau să mă gândesc ce oameni au fost miniştri de externe, îi duc dorul lui Andrei Pleşu, care nu era diplomat, dar mai ministru decât oricare din aceste triste personaje!




2 comentarii:

  1. De accord cu tot ce scrii. Este un fel de dementa la Presedinte si la sustinatorii lui in a face rau tarii, oamenilor, oricui pentru un mic eventual politic. Sau fara avantaj. Doar din lipsa de character. Partea buna cu Vilnus a fost ca acum chiar nu mai e nimeni in UE care sa nu il perceapa ca un pericol. Cat priveste Moldova, sa declare ca vrei sa ii anexezi (nu cred ca noua capital va fi la Chisinau) imediat dupa pactul cu UE, cand alaturi de statele Uniunii ai recunoscut Moldova ca suverana si independent este de o tampenie ce tine de incultura si de dispretul intrinsic fata de lege.
    Acum China: nu a pomenit nimeni de interesul real al Chinei (si al nostrum de fapt): balansarea influentei suzerane a SUA in regiune si in Romania. Este interesant ca Germania sustine acest trend....M

    RăspundețiȘtergere
  2. Joe, iarasi mi-au aparut la usa niste rrromani cu bilete pe care scria ca-s din Romania lovita de inundatii si care faceau niste semne ciudate pe cutia postala, care mai apoi am aflat ca erau coduri prin care echipa de asalt care urma sa vina alta data, stia cam cine locuieste acolo. Cind i-am luat pe romaneste, cu "..zdele" de rigoare, au luat-o la fuga, eu cu handy la ureche dupa ei, pina a ajuns politia care mi-a povestit schema asta a lor. Si sigur ca mi-au cerut numele , adresa. etc ca doar eu am facut chemarea, eroul care ajuta politia. Eh ! mi-a fost rusine cind au aflat ca sunt tot din tzara "capturatilor" despre care ei stiau mai multe, mai ales ca de la 1.1.14 se asteapta la mai multi... asa ca rusinea cu Basescu, calcind in strachini diplomatice in numele Romaniei nu mai mira , se potriveste cu tuciurii astia si in plus se petrece mult mai departe de amaritul de Mosbach, slava Domnului.

    RăspundețiȘtergere