duminică, 3 noiembrie 2013

Ţoiul de ţuică

Azi, după ce m-a trimis la nişte mici cumpărături am trecut pe lângă terasa din piaţa centrală a Piteştiului. Acolo mi-a sărit în ochi o sticlă de plastic de 2 litri în care se afla ţuică de Coşeşti, după cum spunea eticheta.  Coşeştiul este renumit pentru ţuica de acolo, este anual şi un Festival al Ţuicii. Costă 2 lei suta şi era utilată cu ţoiuri de ţuică. Când m-am întors de la magazin am întrebat-o pe domnişoara care vindea dacă ţoiul este de 50 ml. Aşa era! Îmi rămăsese exact un leu şi am luat un ţoi de ţuică. 
Am adăstat la o masă şi am retrăit  experienţa lui taică-miu cu un ţoi în faţă! 
Diferenţa este că tata se trata cu ţuică de Văleni de Munte, iar eu am testat ţuica de Coşeşti!
Este bună, merită ca aperitiv înainte de grătarul oferit, sau de ciorba de acasă!
Ţuica, tăria naţională ar trebui să revină prin magazinele româneşti, am mai văzut, dar la preţuri absolut indecente! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu