vineri, 31 ianuarie 2014

Comentariu pentru Dorin Tudoran

Un prieten îmi propune blogul lui Dorin Tudoran!

L-am citit şi am scris un comentariu pe care vi-l împărtăşesc şi dumneavoastră chiar dacă aş părea cam excesiv, cu un anume subiect!



Stimate D-le Dorin Tudoran,
Un amic mi-a recomandat blogul d-voastră care pune în discuţie un subiect care mă interesează. De ce?
Pentru că l-am auzit pe V. Tismăneanu de la Europa Liberă. L-am urmărit apoi în cam toate apariţiile publicate prin presă şi cărţile publicate.
Mă interesa subiectul, dar recunosc că volumele publicate prin anii 90 sufereau de prea mult academism, eu care am înghiţit comunismul până la capăt, îl doream mai aplicat, m-am încruntat când 22 i-a publicat encomionul dedicat mătuşii Boico, am şi replicat şi mi s-a publicat mirarea, am fost surprins de cartea cu Iliescu, doar într-un fel. Ştiam că Tismăneanu venea din stânga!
Mi-au plăcut analizele comunismului din Cotidianul, dar m-a surprins alegerea lui Băsescu pentru raportul asupra crimelor comunismului.
Băsescu l-a citit perfect, gâdilându-i orgoliile şi vanităţile. Acum agitaţia sa atinge isteria. Recunosc că-l l citesc mereu, nu mai spune nimic, doar înfierează! Şi face liste în care se strecoară abuziv. Ce caută pe lângă Coposu?
Îi stătea bine lângă Iliescu, aveau idei comune privind stânga! Acum îi stă bine lângă Băsescu, nu mai au idei, dar au doar ranchiune, resentimente, adversităţi şi limbaj stalinisto-jdanovist.
Am înţeles de ce îl urăşte pe Ianoşi, i-a făcut cel mai sugestiv portret, şi d’aia l-a pus pe acolitul Mihăieş să-l umple de rahat pe venerabilul, care a pus umărul decisiv să apară Jurnalul de la Păltiniş.
Mulţi ar trebui să-şi aducă aminte, dacă au un pic de memorie.
Cum a spus foarte adevărat chiar autorul, Gabriel Liiceanu:
“Cel mai mare rău este să uiţi binele care ţi s-a făcut!”
Scuzaţi lungimile!

Un comentariu: