miercuri, 15 ianuarie 2014

cum suntem noi românii?

Interesant articolul doamnei Pippidi!

http://www.romanialibera.ro/opinii/comentarii/cum-mai-putem-noi-tine-capul-sus-in-lume-323018-pagina2.html#top_articol

Deci doamna Pippidi a împărţit pe conaţionalii în două categorii, a treia hors concours!

Unii nu au probleme de originea danubiano-carpato-pontică, alţii care se feresc ca de dracu’ că ar fi de pe Cuca Măcăii şi a treia este mai specială!

Mărturisesc că nu am avut nicio problemă să mă declar  român, având avantajul unei engleze, de care nu mi-e ruşine!
Un profesor american, chiar m-a întrebat dacă trăiesc prin SUA, iar la Chicago un tânăr portorican mi-a declarat c-aş fi din neighborhood!
Ba la Londra unul depistându-mi totuşi accentul, nici el nu era get beget (era turc din Cipru!) a zis cu sunt probabil israelian!
În toate aceste situaţii când le-am spus că sunt român, nu le-am trezit  vreo reacţie de lehamite!

Păi să nu te oftici când în vechiul cartier evreiesc din Chicago, acum extrem de multicultural, la un magazin alimentar se vindea telemea pe post de brânză ungurească!

Cele mai plăcute reacţii le-am avut la Budapesta! Probabil că aici trăiesc cei mai politicoşi şi educaţi vecini ai noştri! 

Când m-au auzit unii că vorbesc româneşte mi-au răspuns în dulcele grai, erau unguri din România plecaţi la Budapesta!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu