duminică, 28 septembrie 2014

Spania Montserat

Sâmbătă 20 septembrie am hotărât să mergem la mânăstirea Montserrat.
Muntele Montserrat

Se află în nord vestul Barcelonei la 45 de km.

Montserrat
Mânăstirea este aşezată într-un peisaj cvasi-identic cu al zonei greceşti a Meteorei, tot pe nişte stânci golaşe.

Am mers cu maşină până sus. Se putea ajunge şi cu trenul, cu funicularul şi cu trenul cu cremalieră.
După căldurile din Barcelona aici aerul era curat şi  parcă mai rece!
Am parcat maşina şi am urcat puţin până la complexul mânăstirii.

Internetul ne spune că aici a fost un altar precreştin de pe vremea romanilor dedicat lui Venus. Începerea construcţiilor religioase ar fi început pe la 880 AD.
Valea

Multe personalităţi au ajuns aici în pelerinaj printre care şi Cristofor Columb care a dat numele mânăstirii Montserrat unei insule din Caraibe.
Dedicată Fecioarei este ţinta pelerinajului la icoana Madonei Negre.
A fost refăcut după jafurile trupelor napoleoniene. A fost un centru de rezistenţă împotriva franchismului, cu toate că  republicanii au omorât şi ei o grămadă de călugări.

Am intrat şi în interior unde tocmai se ţinea slujba în limba catalană! Ne-am închinat ortodox şi ne-am rugat pentru ai noştri.
Am făcut cumpărături de suveniruri de la magazinul mânăstirii.
Vizita a fost pentru un reper turistic dar şi un  prilej de meditaţie.

A doua zi am fost la plajă cu toate că a fost înnorat.
La prânz ne-am oprit la un magazin de încălţăminte şi Adriana a ochit nişte pantofi balerin de piele superbi la numai 20 de Euro, făcuţi în Portugalia. M-am antrenat şi eu din cauza preţurilor modice dar nişte mocasini de piele purtabili pe piciorul gol erau prea mari al număr.
Ofticat de norocul Adrianei m-am revanşat căutând şi eu după amiaza în Calella nişte pantofi
asemănători la preţ. Pe strada comercială care este foarte veche împreună cu o biserică cu trăsături romanice se găseau pantofi dar la preţuri mult mai mari. Am avut noroc că până la urmă am găsit pantofi de vară al preţul de doar 32,50 Euro. Aşa că sunt chit cu Adriana!
Ne-am întors mulţumiţi acasă şi Adriana s-a ocupat de finalizarea bagajului, plecam a doua zi spre România.