sâmbătă, 2 iulie 2016

De ce îmi place în Grecia?


Thassos din feriboat
Ce am să scriu o să încerce să lămurească şi să răspundă acestei întrebări. 
La început de vacanţă
Îmi place în Grecia pentru marea aia albastră ca cerneala în larg şi turcoaz spre mal, curată şi fără alge, caldă, chiar prea caldă câteodată. 

Îmi plac plajele cu nisip fin şi care se prelungesc şi în apă ca la Mamaia, cel puţin unde făceam eu plaja la Skala Potamia. 
Îmi place pentru că mănânci bine şi mult cu bani puţini comparativ cu alte părţi. Nu am reuşit să depăşim 30 de euro, cu băutură şi mâncarea şi ce era în plus ne era împachetată pentru acasă, dacă nu o mai puteam mânca. Şi vă daţi seama că sunt totuşi un lăcomete şi mare mâncău.  
Îmi plac serviciile grecului de la tavernă îţi dă tot ce-ţi place şi are grijă să-ţi dea şi un supliment mai ales de pepene verde dulce şi bun. Odată am băut Retsina pe buzunarul patronului Sakis de la taverna Korali, a făcut cinste. Cum spunea un prieten de pe plajă, grecul este în stare să-ţi îndeplinească toate dorinţele. Ce aş mai importa nişte greci ca să pună la punct cârciumăreala românească! Şi grecul nu solicită bacşiş, chiar dacă nu dai tot este mulţumit. Au trecut pe bon fiscal, mai scapă câteodată, dar se feresc de fiscul lor necruţător!

Îmi place că halba de bere are încă o juma de litru, nu jmekeria cu cea de 0,4 l inventată se pare de hoţii din Spania? Am băut la meci la Kostas halba de Pilsner Urquell, bere cehă amară şi foarte bună.
 Îmi place atmosfera de vacanţă şi camera curată de la coana Anastasia de la Studio Nefeli, unde trebuia totuşi să cureţi apa cu mopul după baie dar şi cu internet bun.
 Îmi place că la plajă nu plăteai şezlongul şi umbrela, comandam două frapeuri la 6 Euro consumaţia solicitată de barul Medusa. Nu mi-a mai plăcut că Medusa avea un router slab şi semnalul la internat nu mai era aşa de bun ca acum doi ani.
Cu patronul Sakis la taverna Korali
Mi-au plăcut roşiile greceşti, erau foarte bune, curios nu ca alea 
care se exportă la noi!
Îmi place uleiul de măsline din Thassos, este bun şi fluid şi vara asta voi mânca slate cu ulei adevărat!


Îmi place acum drumul prin Bulgaria. La întoarcere am ocolit pe autostrada de centură cu trei benzi pe sens, din vestul Sofiei. Acum au peste 200 de km de autostradă continuu spre Grecia, mai au problema traversării munţilor Pirin din sudul Bulgariei.
Autostrada este foarte bună, pe zonă accidentată care m-a făcut să-i invidiez. De ce la noi se lucrează încet şi prost? Am călătorit după cum am aflat cu autocarul reparat după accidentul de acum doi tot spre Skala Potamia şi cu şoferul vâlcean care îşi prinsese picioarele în tablele compresate de ciocnire, scăpase cu bine şi acum îşi continua meseria!
Şi Adriana este extrem de bronzată
Singura surpriză proastă a fost Brexitul, dar nepoatele se vor descurca, nu au probleme!  
Aşa arăt la întoarcere cu bronz de Thassos
Am văzut şi meciurile pe la taverne, la Kostas, vedeam transmisiile de la nemţi, ZDF şi ARD!

A fost o vacanţă plăcută m-am bronzat foarte tare de mi s-a luat un rând de piele numai cu expunerea când înotam, că în rest stăteam sub protecţia umbrelei.
 
Thassos de pe autostradă
Ne-am împrietenit şi cu un cuplu Mălina şi Florin, cu fiul de 10 ani Vlad, nume de voievod. Am schimbat numele pentru protecţie, că aşa este elegant. Culmea că Vlad s-a ataşat foarte tare de mine şi mi-a urmat exemplul aducând o carte să citească pe  plajă. Vlad este un puşti cu talent sportiv, face polo şi înoată ca un delfin. Am citit două cărţi excelente pe care le voi analiza la lecturile de vacanţă.

Ce mai, a fost o vacanţă reuşită!

Am şi poze după cum vedeţi! Şi un videoclip cu plaja de la Skala Potamia!

 Plaja din Skala Potamia


6 comentarii:

  1. Felicitari! Ma bucur ca ati avut o vacanta placuta intr-o tara nu prea laudata, in ultimul timp.

    RăspundețiȘtergere
  2. In Corfu acum o luna am primit un compliment surpriza: voi romanii o duceti bine, aveti regim politic stabil!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Interesant!
      Dacă te iei după mass media şi anumite partide n-ar fi aşa

      Ștergere
    2. Sper că era vorba de România....hahaha

      Ștergere
    3. Am verificat si eu daca am inteles bine ... am vorbit si cu greci care aveau afaceri in Romania si erau apreciativi! In schimb aglomeratia, pubelele pline la refuz cu gunoi si masinile parcate peste tot in Atena mi-au amintit din plin de Bucuresti ...

      Ștergere
  3. Bravo Joe! Asa mai da comentariu neutru de vacanta. Cui naiba nu ai place in Grecia?

    RăspundețiȘtergere