sâmbătă, 31 decembrie 2016

Florarul şi tablourile

Cronică măruntă

Iată c-a aproape s-a sfârşit 2016. Cu bune şi cu rele. Cu o victorie istorică a PSD în alegerile parlamentare, cu o surpriză la alegerile prezidenţiale care l-au adus pe Donald Trump în fruntea SUA. 

La noi calculele greşite şi paranoia lui Dragnea a întârziat desemnarea primului ministru după episodul nefericit cu doamna Shhaideh, desemnarea ulterioară a lui Sorin Grindeanu pare soluţia reuşită şi încheiem anul un nou primi ministru. El se va instala după cum estimează coaliţia majoritară PSD ALDE pe 3 ianuarie.

Despre mine în acest an nu am ce spune prea multe. Evenimentul cel mai important a fost că am petrecut un sejur în Grecia, din nou la Skala Potamia pe o vreme cu soare generos, mare caldă şi prânzuri pantagruelice la Sakis.

Sezonul de pescuit a fost sec, nu am prea fost în aventuri extreme şi n-am prins niciun crap, mare ruşine.

Am ţinut cursul la Politehnică cu o serie de masteranzi destul de bună şi am reuşit cu ei să facem şi o vizită sus în deal la FCN şi la ICN, fostul meu loc de muncă. Este un exerciţiu care mă solicită intelectual şi asta este bine!

Am citit mult mai ales pe tabletă, am reuşit să-mi însuşesc tehnica de procurare a cărţilor de pe internet şi am combinat lecturile de relaxarea cu cărţi de istorie, dar şi cu câteva romane clasice.

Lecturile favorite au fost Dilema veche împreună cu România Literară joia, pe drumul cu trenul de la Piteşti la Bucureşti şi retur.

Anul ăsta am făcut în august şi un sezon de nămol la Ocna Sibiului, finalizat cu un sejur la Avrig, la rude, unde verişoara Măriuca ne-a oferit, mie şi Adrianei şi o excursie prin împrejurimi la Cârţa la Mânăstirea burgundă, la badea Cârţan şi la pensiunea cu păstrăvi de la Albota. Am fost şi munte spre Făgăraş, la Unghi, cu Steluţa la cabana bietului meu văr Onu, stins acum câţiva ani.

Programul meu zilnic constă în jumătatea de oră de sport la instalaţiile din parcul central IC Brătianu, apoi berea cu prietenii politici de la prânz şi finalizată cu plimbarea prin cele două parcuri de pe malul Argeşului. Continui acest program şi când s-a făcut frig, foarte frig, după un septembrie care părea a fi mijloc de vară.

Seara mă mai uit la Digi24, la emisiunea lui Prelipceanu, în special lunea când îl are invitat pe Cristian Pârvulescu şi mă enervează comentariile lamentabile ale lui CTP care nu se prea potriveşte cu stilul  postului.
În rest sunt un aprig urmăritor al meciurilor din Premier League, fan Liverpool (You Never Walk Alone), La Liga spaniolă cu preferaţii de la Real Madrid şi de ce nu şi meciurile din Bundesliga.

Scriu pe blog destul de des şi mă bucur dacă sunt citit şi chiar dacă alţii, mai mult anonimi mă iau în balon, în dezacord cu mine. Mă deranjează opiniile extremiste sau neghioabe, la unele mai răspund, pe unii îi rog chiar să facă precizări. Am observat cu plăcere că o postare neîncheiată a fost deschisă, sunt unii interesaţi de opiniile mele şi asta nu are decât să mă bucure.


Dar de ce mi-am intitulat compunerea asta aşa? 
Pentru că la parterul blocului meu sunt mai multe florării. Una dintre ele este vis-a-vis de galeria de Artă Metopa. Sunt amic cu domnul florar care-şi depozitează florile chiar în galerie pe timpul nopţii. Astfel a ajuns florarul expert în artă. Zilele trecute, pe seară am vizitat galeria deschisă pentru utilităţi florale şi am admirat tablourile maeştrilor piteşteni care au organizat o retrospectivă de sfârşit de an. Domnul florar a ajuns să-i cunoască pe pictori după lucrări, însă are decenţa să nu emită opinii critice. Nici n-are de ce, în schimb a creat o simbioză reuşită, tablouri flancate de coşuri de flori. Eu mai recunosc stilul unora, unul dintre artişti pictează în stil pointilist, alţii sunt mai abstracţionişti, unele tablouri mi se par reuşite, altele mai puţin, dar este bine poţi admira artă şi mirosi flori şi asta este bine la un sfârşit de an!


La Mulţi Ani!

5 comentarii: