sâmbătă, 5 aprilie 2014

despre adevăr

Am citit cu interes dosarul de presă al revistei Dilema veche, numărul 529. Este bine venit şi normal să iei poziţie, când directorul fondator al revistei este atacat în acest fel.
Este un grupaj de presă cuprinzând luări de poziţii la atacul comis de Antena3 împotriva lui Andrei Pleşu. Atacul a fost instrumentat pentru că Pleşu l-a arătat pe incontinentul ex-pastor Mihai Gâdea, cam cum este, adică prolix, confuz şi plicticos. Şi asta nu ar fi nimic dacă Mihai Gâdea n-ar fi un instrument necondiţionat al intereselor patronului său de presă Dan Voiculescu, în stare să calomnieze şi să murdărească pe oricine îndrăzneşte să aducă prejudicii intereselor şefului.

Din acest punct de vedere cazul Crin Antonescu este exemplar. De la idol şi arheu al postului la ticălos suspect şi mizerabil este cale lungă. Asta ar trebui să dea de gândit oricărui politician când intră în cârdăşie cu cine nu trebuie!

Antena 3 şi-a construit credibilitatea pe relatarea în extenso a manifestărilor de protest din iarna anului 2012 împotriva lui Traian Băsescu. Proteste izbucnite din cauza unor declaraţii neghioabe la televizor la adresa unui foarte respectabile persoane publice. Şi audienţa a depăşit orice imaginaţie pentru un post de nişă, pentru că devenise mai vizionat de cât PROTV şi Antena1!

În schimb îmi amintesc că în acelaşi timp se difuzau nesăratele colocvii cu miasmă de adunări uteciste, organizate la TVR de Rodica Culcer. Asta m-a pus pe gânduri! Cum este posibil ca tineri cu studii pe la London School of Economics să se comporte ca nişte activişti îndopaţi cu minciuni comuniste?  

Pontifii postului Antena3 cred că pe baza acelui exerciţiu onest de presă pot să rămână credibili chiar când difuzează cele mai incredibile minciuni şi manipulări. 

Nu am urmărit respectiva emisiune "dedicată" domnului Pleşu, Gâdea nu este de loc printre favoriţii mei. M-am solidarizat şi eu în revista 22 cu cel atacat.

Toate bune şi frumoase, am citit toate intervenţiile opiniile, analizele dedicate respectivei emisiuni, postului Antena3 şi acestui fel de a face presă. 

Numai că adevărul spus pe jumătate riscă să nu mai fie adevăr!

Când omiţi să vituperezi cel mai incredibil atac împotriva unor conaţionali de ai noştri, de o rară obrăznicie şi ticăloşie, comis la postul de televiziune adversar, B1tv, treaba nu mai este în regulă! Şi când respectivul, nomine odiosa continuă să reverse porcăriile fără să fie dat afară, rămâi pe gânduri de contrarietate!

Când publici declaraţii ale unor politicieni autohtoni, unele pur şi simplu grobiene, în care constaţi siderat că şi prezentabilul, politicosul şi educatul liberal recent rătăcit Călin Popescu Tăriceanu a dat şi el mostre de derbedeu, dar omiţi pe cel mai virulent vector al degradării limbajului public în ultimii zece ani, atunci nu mai este vorba de adevăr ci pur şi simplu de manipulare!

Pentru că Traian Băsescu, căci despre el este vorba a reuşit performanţa ca limbajul politicienilor şi limbajul public să se degradeze de neînchipuit. "Măi animalule" celebru, al lui Iliescu sună că o mângâiere pe lângă declaraţiile lui Traian Băsescu.

Mai ales că de ceva timp foloseşte tribuna prezidenţială cvasi-zilnic pentru a-şi umple de acuze adversarii politici într-un limbaj pestilenţial. 

Traian Băsescu a mai reuşit ceva de neînchipuit, să solidarizeze pe lângă el pe cei mai prestigioşi oameni de cultură ai momentului. Aici chiar trebuie să pici în admiraţie cum un demagog atât de grosier avut geniul să atragă oameni cu preocupări de mare rafinament.
Şi admiraţia şi cauţionarea lui Băsescu a continuat şi după ce consilierul Andrei Pleşu a fost expediat în şuturi de la Cotroceni de către preşedinte.
"Curat murdar" cum zicea Ghiţă Pristanda!

Toate televiziunile de ştiri şi adesea, inclusiv TVR transmit în direct ieremiadele prezidenţiale cu iz de port  cu o plăcere parcă masochistă. Rar am văzut ca aceste canale de ştiri să cenzureze oameni politici. Mă întreb cu multă seriozitate dacă intelectualii prestigioşi, orbiţi de partizanate şi cu ei, noi toţi ceilalţi  nu suntem parte la acest proces de degradare? Cum am putut să acceptăm proliferarea acestui tip de limbaj şi nu am zis nimic? Am oftat doar ironic!


Adevărurile se găsesc în cărţile bune, spunea Faulkner, cărţi pe care noi toţi ori le-am sărit, ori nu le-am citit atent!



7 comentarii:

  1. In sfarsit ,vad ca persisti pe faptul ca gadea este un prefacut,dirijat si cand merge la buda de stapan,un neiuca nimeni. Daca te uiti pe postarile tale anterioare cand erai cu el in echipa,cum ii ?Aimuitat cat il laudai iar eu iti spuneam JOE-GADEA ? Uiti repede,esti subiectiv dar vad ca cedezi ( fara sa recunosti) cand toti iti spun ca esti...beat. Mai ai un pic si o sa vorbesti bine si de Base,,,tine minte.

    RăspundețiȘtergere
  2. Joe, din tot ce spui acum despre A3, ma faci sa ma intreb daca nu cumva a manipulat si in atacurile fata de Basescu si PDL.
    Poate, mai stii? Cand reiesea ca si daca ploua era vina Basescu-PDL. Poate nici modul cum au fost relatate protestele cu pricina nu a fost chiar onest. Poate si PDL devine frecventabil pentru tine daca PNL si PDL fac alianta, asa cum propune Atanasiu. Si ma mira, ca si pe autorul comentariului anterior, seninatatea cu care vorbesti acum de "cardasia cu cine nu trebuie". Vorbeai candva cu pasiune (prietenii stiu cum vorbesti tu cu pasiune) despre tactica politica de geniu a lui Crin si nu de vreo cardasie nefericita. In alta ordine de idei, maine - poimaine vei admite si ca plagiatul lui Ponta are importanta si din punct de vedere politic, amintindu-ti cum demnitari din vest si-au dat demisia imediat in astfel de circumstante. Sa nu-mi spui din nou ca ai dreptul sa te contrazici cand si cum vrei tu. Asa e, numai ca nu poti sa faci asta tacand malc si nerecunoscand ca lucruri pe care le-ai scris altadata se dovedesc foarte gresite. Procedand astfel, iti pierzi orice credibilitate.
    Parerea mea e ca ar trebui sa-ti ceri scuze pentru faptul ca opiniile tale din trecut au influentat oameni slabi de inger ca mine, ca m-ai facut sa devin anti-basist si sa-mi placa A3, ba chiar si Ponta. Ba chiar m-ai facut sa cred ca toate merg foarte bine in Romania sub USL ( iar daca ceva nu merge bine e numai vina lui Basescu), ca nimeni nu mai fura, toate dosarele care spun altceva fiind facaturi politice, si ca va fi raiul pe pamant imediat dupa ce dispare B. Asta sunt eu acum - model de cititor al formatorului de opinie Joe. Abia astept sa vin acasa de Paste sa ma uit la Antena 3. Mi-a lipsit mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tragi spuza pe turta ta!
      Niciodată n-am spus despre C Antonescu că ar fi vreun geniu, poate doar în imaginaţia ta!
      Nu mi-a plăcut afacerea cu Antena3 - PC, care este un codicil al acestui post. Mă şi certam cu Iulian pe această temă!
      Am subliniat când Antena3 a făcut jurnalism, acum face propagandă şi calomnii murdare, şi dacă ai fi anti PNL ţi s-ar face scârbă, urmăreşte-l pe Ciuvică, cum se vinde pe treij' de arginţi.
      Cât despre Băsescu opiniile mele din ultimii ani nu s-a schimbat cu nimic, doar intelectuali cu pampon, y compris ştii tu cine nu au făcut despărţirea de acest produs toxic al politicii româneşti.
      Ce să mai zic de ce se întâmplă acum cu Europarlamentarele?
      De ce crezi că Mircea Diaconu care are interdicţie publică de la ÎCCJ, iar un tribunal spune că este bun şi că probabil va candida? Ca să rupă ceva din electoratul putativ al PNL! Să-i facă plăcere acestei javre care promovează una din cele mai rele produse ale politicii româneşti, Elena Udrea!
      Politica românească a dat prin Băsescu un produs de tip populist fascist, extrem de nociv. A reuşit să creeze fracturi în viaţa publică românească cum nici Iliescu nu a fost în stare!
      Aşa că să răspund şi anonimului anterior nu mi-am schimbat opiniile, alţii şi le-au schimbat.
      Acsultă-mă politica nu este atât de rea şi ticăloasă cum încearcă să sugereze procuratura aservită lui Băsescu.
      Nu-i mai bună sau mai proastă decât în alte părţi. Dar pot apărea cancere politice propulsate prin populism şi exploatarea bunei credinţe a oamenilor, dar se repară!
      Eu sunt un optimist ca structură!

      Ștergere
    2. Joe, reseteaza-te, esti extrem de confuz. La fel ca idolul tau de carton, antonescu(despre care recunosti ca nu este perfect) te gindesti, spui una, apoi te razgindesti si zici alta(vezi chestia cu plesu).Singura parere constanta este ca il detesti pe basescu(corect), dar nu vezi ca are o "sosie" in comportament la fel de obraznic, ticalos si ahtiat dupa putere(as zice mai multe).Sunt de acord ca trebuie consolidata o dreapta versus PSD, dar nu in aliante cu umilii PDL si infatuatii PMP&comp+basescu.PNL ar trebui sa aiba un alt lider si locul lui ar trebui sa fie in grupul liberalilor UE. Oricum, cartile, in ce ne priveste se aranjeaza in UE+licurici asa cum au facut-o si la referendum, fapt pentru care, in celebra politica dimboviteana, ramane de vazut "ci bune botu"la cerinte. Eu imi doresc ca deficitul bugetar stabilit prin politicile UE, sa fie respectat fara a se mai proceda la absurditatile din regimul basescu+guvern boc(pdl) . Nu am nicio garantie ca dreapta nou prefigurata cu aliate dubioase va reusi si mai mult decit atit nu ni-l va aduce pe basescu ca prim ministru. Am fi ultimii timpiti din lume. Ma semnez ca anonim(prietenii stiu de ce :))

      Ștergere
    3. erata:"pune botu" si scuze pentru expresia desantata.The same.

      Ștergere
  3. cineva mi-a zis odata: "citeste carti foarte bune nu bune deoacrece si aceste sunt multe si pt a le citi cu atemtie ai sa constati ca viata este scurta.. " asa ca ne mai ramane si mai scurt timp sa ne mai uitam la TV sa vedem clovni cu nasul mai mare ca Pinochio debitand la comanda stapinilor lor odiosi mizeri si porcari ce iti umplu mentalul cu o pacla urata. Dar pentru ca vad ca afirmi ca imbratisezi optimismul iti impartasesc si cateva idei optimiste ce ne aduc aminte de Adevar:
    Tacerea cultivata in inima fertilizeaza copacul vietii. Cand o sa intelegem ca ar trebui sa selectam oamenii care ne conduc dupa capaciatatea lor de a tacea si a face lucrurile dupa Legile Divine viata noastra a tuturor se va transforma intr-un adevarat paradis.Acesta este dorinta legitima pe care trebuie sa o aiba orice om ce se afla pe acesta planeta albastra. Cand ne vom dori acesta cu fermitate si putere naparcile ce ne "conduc" dar in adevaratul sens ne vampirizeaza vor cadea ca paralizate de un ser ce este invincibil. O claritate si luciditate cristalina a mintii odata dobandita in urma cultivarii in fiecare dintre noi a Tacerii este vaccinul impotriva virusului turbarii mentale ce este imprastiat cu buna stiinta in media, TV, filme etc Cum este extrem de nociv si periculos ea face ravagii in actuala societate. Doar tacerea este invulnerabila si se dovedeste infailibila. In ea se topesc orice energi si sunt alchimizate in lumina. Oamenii vor descoperii pana la urma beneficile tacerii si atunci se vor vaccina singuri devenind imuni la otrava raului organizat ce vampirizeaza aceasta planeta de mi de ani. Multa bafta in a descoperi calea catre Tacere...asul din maneca este ca vei constata cu uimire ca esti incongurat de tacere doar ca se misca mai repede decat tine asa cum un electron inconjoara nucleul si pare un nouras dar el de fapt se misca ff repede. Spor la viteza este fara limita distractia e in toi...

    RăspundețiȘtergere