duminică, 21 februarie 2021

Jurnal cu pescăruș


Azi dimineața când făceam mișcare în parcul de lângă finanțe am fost martorul unui eveniment trist. Un pescăruș  neatent fost lovit de un automobil. Șoferul nici nu a catadixit să oprească. Ceilalți pescăruși au început să se rotească deasupra locului și au început să-l jelească pe camaradul lor prin cârâituri puternice. După ce am terminat activitatea sportivă am luat pescărușul și l-am pus la tomberon. Din fericire nu a mai fost călcat de alte mașini. 

În parcul Zăvoi continua acțiunea de tăiere a plopilor! Cred că indivizii nu au nimic în cap, taie la nimereală și copaci cu probleme și alții fără nimic. Că trebuie să fii atent cu copacii este o problemă. Zilele trecute, tot dimineața un tei s-a rupt din rădăcinile putrede blocând trotuarul. Noroc că nu a fost rănit nimeni și că fiind destul de lat trotuarul de pe Bulevardul Brătianu nu a afectat magazinele peste care a căzut pomul. 

Și acum despre evenimentele politice și sociale ale săptămânii.

În prim plan a fost Primul Ministru Florin Cîțu. A finalizat bugetul pe 2021 și a dat un interviu la Digi 24 care a impresionat. După mine este omul care poate scoate din marasm PNL. Este un om competent care promite să promoveze doar oameni competenți.  Însă cumetriile inclusiv din USRPLUS spun altceva, din păcate. Dacă până și CTP în stilul lui agresiv și branburit recunoaște că este probabil cel mai competent și potrivit prim ministru. Doar madam Dogioiu și acolita ei, Magda Grădinăru trăiesc într-o realitate paralelă dacă le citești bazaconiile.

Bugetul este puternic criticat de, cum plastic s-au autointitulat elevii și studenții. Pomanagii! Este valabil și pentru toți bugetarii nesimțiți din administrație și nu numai. Eu mi-aduc aminte că aveam gratuitate pe tren pentru biletul în tabără la mare. În rest eram un blatist îndârjit pe tren și în alte situații. Mă obliga condiția socială a familiei și nevoile de tânăr. Statul comunist dădea multe gratuități, dar asta pe tren nu a dat-o. Și atunci erau maxim 150000 de studenți, acum sunt circa 400000! DA! CHIAR ESTE POMANĂ! În plus mă enervează consiliile astea ale elevilor, sau studenților. Mai ales la elevi, ei trebuie să învețe, să  ia bacalaureatul. Sunt destui profesori proști am simțit-o acum 50 de ani în universitate, la Politehnică, dar profesorii de liceu erau indiscutabil, din elita intelectuală a Ploieștiului și a României. 

Nemulțumirile sunt la PSD, au inventat un alt buget, sunt și miniștri ai coaliției de guvernare care ar vrea mai mult, dar nu se poate. Dacă Consiliul Fiscal, organ conservator s-a exprimat pozitiv, Consiliul Economic și Social unde sunt sindicatele au criticat bugetul. Dacă unii sindicaliști pot avea dreptate, cel mai rău mă enervează sindicatul personalului auxiliar medical, asistente, brancardieri, etc. Contrazic datele privind vaccinarea, vor salarii mai mari, când ei sunt cei care au primit tot felul de bonusuri. Cum spunea ministrul fost Tătaru, doar 18% din personalul medical sunt dedicați. Și aici intră cel mai mult personalul de pe lângă medici, principali vinovați pentru tragediile întâmplate recent pentru că în  loc să supravegheze, dormeau sau făceau altceva. În plus este o lipsă de empatie la aceste cadre medicale, care nu se uită la bolnavi doar dacă nu le bagi ceva în buzunar.

Bugetul are cea mai mare sumă pentru investiții. Și avem nevoie de conectarea la gaze a localităților rurale, avem nevoie de autostrăzi, sau de căi ferate care să ne transporte repede și bine. Dar avem nevoie de spitale noi sau de spitale modernizate. 

Vaccinarea merge bine, este lipsă mare de vaccinuri pentru cei peste 65 de ani și aici suntem în lipsă. Altă legendă cretină este că vaccinarea merge prost, când deja s-a depășit numărul de vaccinări comparat cu cei infectați.

Pe plan extern America revine în rolul de lider mondial, afaceristul Donald T a dat chix cu ideile lui, Rusia este mai agresivă ca oricând. Navalnîi este arestat, regimul lui Putin se teme ca orice regim autoritar. Este nevoie de Uniune Europeană unită și clară! 

Și ceva de fotbal. Mbape cu PSG a demolat  Barcelona și Halland de la Dortumnd pe Sevilla. Vin noile staruri ale fotbalului mondial. Messi și Ronaldo devin ușor, ușor anacronici!

Am avut mare succes cu amintirile mele a unei ieșiri prin Europa în 2003. Atunci mi-am dat seama cât de important este să ai prieteni când te afli la greu, mai ales din străinătate. Și atunci Mircea Șelariu m-a salvat. Din nefericire nu mai am ocazia să mă salveze, ne-a părăsit între timp! Și am precizat, organilii secu nu m-au lăsat să ies în Occidentîn vremea Cortinei de Fier. Am fost în clasa a VI-a la Ruse, Bulgaria o zi, apoi în 1977 la Dimitrovgrad în URSS și în 1983 la Rjej și Praga Cehoslovaciaîn deplasări profesionale. Prima mea ieșire în Occident s-a petrecut în septembrie 1990 în Germania încă occidentală.



Un comentariu:

  1. Dragul meu Joe,

    Atunci cand am vreme imi arunc privirile peste postarile tale...
    In ceea ce priveste pesscarusii, desi sunt un mare iubitor de animale, sunt niste fiinte care nu sunt prea empatice cu restul lumii. Am niste informatii de la colegi din Constanta, care mi-au spus ca de multe ori aceste pasari vin si le mananca din proviziile lasate pe balcon ... Ceea ce s-a intamplat este dureros, si nu stiu cum si cand vom trece pete aceste situatii.
    Revenind la celelalte aspecte ridicate:
    1. Am mare incredere in acest prim ministru Florin Citu ... inca de acum 4 ani, de cand cu OUG-ul acela despre care inca se discuta de asa de multa vreme ... si unde a fost un participant in strada impotriva acelui act samavolnic. Tot ceea ce trebuie sa faca este sa slefuieasca comunicarea, unde mai are de lucrat.
    2. Despre USRPLUS inca trag sperante ca isi va gasi un fagas. Pana acum ministrii promovati si chiar si primarita frantuzoaica de la Sectorul 1 nu au facut decat sa scada popularitatea acestui partid.
    3. In legatura cu discrepantele din acstt siste salarial, pot sa spun ca desi sunt un IT-ist de top level din domeniul "privat", am un salariu mai mic fata de niste angajati de nivel mediu de la companii de stat (ex. Metrorex, CFR, chiar si sistemul sanitar sau politienesc), si care sunt in momentul de fata in strada pentru a a-si evendica niste mariri salariale ... este efectiv jenant.
    4. Am avut aceleasi frustrari ca si Joe in perioada comunista ...eu sunt mai tanar, dar singura mea iesire in afara granitelor a fost in 1986 in Cehoslovacia, intr-o excursie prin BTT (varianta light sau pentru "tineret" a ONT-ului). Aici este o discutie mai lunga, si nu am destule resurse fizice in acest moment ca sa o ridic la fileu. Pentru ca tatal meu a fost detinut politic in perioada 1956-1964, si a fost urmarit de catre Securitate pana la asa-zisa "Revolutie" sin decembrie 1989, la care am participat activ, student fiind la Timisoara, nu aveam un "dosar" bun ... asa ca nu conta vloarea mea in socitate. Am avut un noroc chior ca am ajuns in acea excursie cu trenul .. Praga, Brno, Bratislava ... si pe banii proprii o extra-excursie la Karlovy Vary.

    I'll be back soon with another cartoon,
    Yours, CH

    RăspundețiȘtergere