marți, 16 octombrie 2018

Paul Allen

https://www.bostonglobe.com/metro/obituaries/2018/10/15/microsoft-founder-paul-allen-dies/Ctm6O00BHpnEW4sHC4apRI/story.html?s_campaign=breakingnews:newsletter

Ştirea zilei a fost decesul lui Paul Allen. Alături de Bill Gates au fondat Microsoft, pe care ulterior l-a părăsit. A fondat fondul de investiţii Vulcan şi alte firme. 
Este unul din marii inventatori ai finalului de secol XX ca şi Steve Jobs care s-au prăpădit înainte de vreme. 
Aceşti inventatori şi oameni de afaceri, precum Jeff Bezos, fondatorii Google Larry Page şi Sergey Brin, sau Mark Zuckerberg sunt noi Rockefeleri, Vanderbilţi ai Americii. Ei au meritul de  a declanşa o adevărată revoluţie în comunicare, în tehnologie. 
Citind jurnalele de călătorii ale lui Nemoianu revăd şi îmi dau seama cât de rapid au evoluat aceste tehnologii pe care le-am trăit şi eu destul de sincron.


Aşa că trebuie să le aducem un omagiu acestor mari pionieri ai ştiinţei şi tehnologiei care ne-au dat posibilitatea să transformăm lumea într-un sat global cum prevedea de fapt Marshal Mc Luhan.

3 comentarii:

  1. Intr-adevar, eu, pentru ca am facut Electronica, sectia Telefonie-Telegrafie, am asistat in 40 de ani de profesie o revolutie tehnologica de neimaginat. La sfarsitul facultatii abia faceam ceva programare asistata de calculator a sistemelor automate, iar dupa 3 ani deja am ajuns sa fac eu insami programe in Assembly language (cod masina) pentru aplicatii cu microprocesor, ce-i drept, am stagnat oarecum, fiind in Romania, institutul nostru nu ne-a trimis la training in domeniul limbajelor evoluate, dar dupa revolutie am adoptat centralele telefonice digitale,protocoalele de comunicatie,internetul a preluat functii de tranzit telefonic, deja s-au extins mobilele si viteza pe bucla de abonat a ajuns atat de mare, atat de repede, de parca extraterestrii au dat omenirii niste clu-uri,iar acum mobilele au ajuns calculatoare avansate ambulante, iar viteza la care primesc informatii si redau imagini pe ecran a ajuns la valori inimaginabile prin anii 90 chiar...Cea mai spectaculoasa treaba este volumul urias de stocare de date la care s-a ajuns, tehnologiile de stocare fiind parca de domeniul SF...Viteza microprocesoarelor e cea care a impins totul inainte, SOFTWARE-ul fiind acum cel care exploateaza in mod miraculos hardware-ul...Eu una sunt siderata...Imi plac atat de mult tehnologiile de pagini de web, incat regret imens ca nu m-am nascut cu 20 de ani mai tarziu, sa fi apucat sa lucrez in acest domeniu unde s-a ajuns la concepte extrem de elegante si de complexe, softistii fiind cei mai apreciati IT-isti, care vin la servici cu placere si fac niste lucruri extraordinare...Hardistii sunt mai putini ca numar, ei fiind concentrati in mai putine platforme pe glob, chip-urile incapsuland acum extrem de multe functii pe care le exploateaza armate de softisti...Da, acei oameni au fost cu adevarat niste deschizatori de drumuri...Cine stie ce alte salturi fantastice ne mai asteapta sa ne bucuram de ele...doar ca pensionari, consumatori de tehnologii pentru marele public...

    RăspundețiȘtergere
  2. Ah, doamna Negruti, deci ati terminat facultatea de Electronica in 1978? Pai atunci eu, ca absolvent al aceleiasi Facultati in 1971 va felicit si consider ca trebuie sa fiti luata in serios, caci nu sunteti vreo jurnalista habarnista. Noi astia de la Electronica stim despre ce vorbim!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am terminat in 1976. Am avut noroc sa lucrez la ICPTTc, in cladirea noua a Palatului Telefoanelor...Ma bucur ca am emigrat in Irlanda, pentru ac am avut acces la niste platforme de lucru la care nu as fi avut sanse in Bucuresti, institutul nostru fiind lasat sa devina doar o agentie nesemnificativa, aveam in anul 2000, cand am plecat,150 dolari pe luna salariu oficial, castigam cam 400 de dolari adaugand o munca titanica de expertizat centrale telefonice de intreprindere, pe langa lucrarile de cecetare propriuzisa, ce devenisera derizorii, Romtelecom, beneficiara lucrarilor noastre, fiind dotata cu bani multi incat isi trimitea oamenii la training la Alcatel si Siements, pe cand pe noi de la institut ne tineau cu dintii la gard :)...De-asta am si plecat la 48 de ani, gasind un job pe Internet in Shannon, Irlanda.

    RăspundețiȘtergere