luni, 18 martie 2019

Jurnal cu Nina Cassian


Acest jurnal este un ciot cum spune Wikipedia, adică o rămășiță de la precedentul. Mi-am amintit că am văzut duminica trecută un documentar - interviu despre Nina Cassian.
De ce m-am dus să văd filmul? Pentru că mă bântuie amintirile copilăriei Nina Cassian, Maria Banuș mi-au otrăvit și împuiat capul că partidul este în toate, evident partidul comunsit în prima sa denominație PMR. 
Este normal ca aceste doamne să fi aderat la comuniști, ambele erau de origine evreiască, în perioada celui mai scârbos antisemitism. Drept mulțumire pentru propaganda care o făceau au fost răsplătite cu onoruri, locuiau în case boierești, după cum se observa în fragmentele de documentare, față de modestul aparatament newyorkez unde a locuit la sfârșit.

Nina Cassian a fost o vedetă, în toată puterea cuvântului. Era de o urâțenie fascinanată, cu nasul mare și coroiat. Dar a fost iubita lui Marin Preda și a altor scriitori importanți. 

Fiind o femeie inteligentă și-a dat seama că regimul comunsit este o porcărie și a devenit un fel de bârfitoare pe la cenaclurile ad-hoc de la 2 Mai, unde intelectualitatea fină, bucureșteană își petrecea vacanțele la mare într-o suspectă libertate, probabil cum se dovedește de fapt din dosarul de securitate, securiștii de asta se ocupau, cum scriitorii se revoltau în beții cu votcă și fraternizări ale Ninei Cassian cu tineri lipoveni din localitate. 

Nu pot să le iert pentru că aceste doamne, sau pe Deșliu și ceilalți huzureau, pe când alții, precum Nicu Steinhardt sau Paleologu putrezeau în pușcării. 

Măcar Deșliu s-a revoltat pe față devenind un opozant al lui Ceaușescu.

Așa că nu uit ce au făcut atunci!

Am citit pe contributors.ro un amuzant articol al simpaticului Mihai Buzea, care este scriitor și drujbist (tăietor de lemna copaci, toaletări) în Marea Britanie.  Poveștile lui au deschis un schimb de opinii despre britanici. Uite eu îmi amintesc că am avut un amic scoțian care era de o generoziatate contrazisă doar de experiența scoțiană din 2015. Însă m-a frapat opinia unuia despre dezindustrializarea  Marii Britanii?!!! Este adevărat toate ramurile industriale care au declanșat Revoluția Industrială din secolul al XVIII-lea.le-a îngropat Maragaret Thatcher, dar asta a declanșat prosperitatea unor industrii ale Revoluții Digitale. Pe mine m-a uimit Londra din 1996 când am văzut-o prima oară și după aproape 20 de ani în 2015, un alt oraș plin de construcții impunătoare. Marea Britanie prosperă și acesta este motivul că a românii au dat buzna acolo, pentru că se găsesc locuri de muncă bine plătite. Această invazie a fost speculate de mârșavi ca de exemplu Farage, care visează la Imperiul dispărut și cu ecou în cei defavorizați și atunci au făcut prostia cu Brexit. Acum reiese clar că Brexitul se amână.

Îm această seară am fost la Centrul Multifuncțional Pitești unde a fost o serată muzicală iraniană. A fost prezent și ambasadorul Iranului. Au fost prezenți cinci artiști: un vocalist, doi la cobze, unul la țambal, al cincilea la tobă și fluier. Au cântat muzică clasică orientală și în final observăm că ambasadorul a sărit în picioare, artiștii au cântat imnul național al Iranului și cei prezenți s-au ridicat și ei în picioare. Un spectacol interesant și deosebit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu