joi, 18 aprilie 2019

Jurnal de joi cu fotbal mult, cu muzică și cu politică


Azi am avut iar o zi interesantă. 

În primul rând aș dori să discut despre fotbal. Am avut parte de meciuri de înalt nivel la UEFA Champions League, dar și de surprize plăcute. Cum zicea și Balint dacă te uiți la aceste meciuri, îți dispare pofta de fotbalul intern.

Ieri seară Radu Paraschivescu a lansat cărți în Pitești, fără reclamă potrivită și așa am ajuns la spartul târgului, când dădea autografe. L-am abordat și l-am întrebat pe câștigătoare la UEFA Champions League. Mi-a spus că pare să fie Barcelona, dar cum joacă Ajax Amsterdam ar merita acest titlu. Și el se afla sub mirajul meciului de la Torino, unde Ajax a confirmat că are un car de talente, i-au zdrobit, în special în a doua repriză pe Juventusul lui Ronaldo. Acesta a deschis scorul, dar doi tineri olandezi au întors rezultatul și i-au învins fără drept de apel pe italieni.
Inspirați agenții PR de la Ajax au pus pe twiter pozele celor doi eroi, Van de Beek și De Light pe când erau copii la juniorii mici.Cum s-au lăudat și cu jucătorii trecuți pe la Ajax și acum la Totenham.

Că ieri seara a fost un meci eroic, precum Italia Germania din 1970, terminat cu calificarea lui Totenham, învinși tot cu 4-3 de Manchester City, dar insuficient. Meciul se mai poate numi, Saved By the VAR. Pentru că analizele video, au dat gol valabil la golul lui Llorente cu șoldul, și ofsaidul lui Aguero, la golul anulat  de 5-3.

Vor fi semifinale pasionante, una Barcelona - Liverpool, considerată ca finală, iar cealaltă Ajax-Totenham. Lui Ilie Dumitrescu, fan Barcelona îi este frică de atacul lui Liverpool. Mulți văd o finală, Barcelona Ajax, dar Gabi Balint le-a întors-o, de ce nu o finală Liverpool - Totenham!
Să vedem!

Și acum sunt sferturile de Europa League, dar rezultatele după prima repriză sunt normale fără surprize.

Dacă este joi este concert la Filarmonica Pitești și în aceast seară am audiat în prima parte două soprane, Ștefania Rădulescu, studentă la Pitești și Carmen Cerna-Rădulescu, profesoară la Liceul Lipatti. Au cântat melodii din repertoriul de operă, operetă sau muzica de film.

Orchestra Filarmonicii Pitești, care le-a acompaniat a fost condusă  de doamna Silvia Olivero Anarte, elevă a românului Calleya. 

În partea a doua a concertului am audiat Simfonia a 8-a a lui Schubert - Neterminata. Este o compoziție muzicală specială, considerată a fi prima simfonie romantică după clasicismul beethovenian. Muzica lui Schubert îmi evocă o temă inspirată din natură, cu momente de mare agitație dramatică. Este interesantă că această simfonie are două părți, fiind clar neterminată. Dar frumusețea melodică și geniul schubertian o face să fie mult cântată pe scenele muzicale. Interpretarea orchestrei Fialrmonicii Pitești condusă de dirijoarea Silvia Olivero Anarte a fost viu aplaudată. 

Dar nu numai acestea au fost momentele de menționat. 
Dilema veche dedică dosarul Libertate & liberalism acestei teme politice de mare actualitate. Din păcate contribuțiile sunt dezamăgitoare. 

Observ cu mare regret că din candidații  USR Plus s-au retras două personalități remarcabile, Valeriu Nicolae, un excelent eseist și voluntar dedicat îmbunătățirii  vieții romilor din ghetoul Ferentari și Oana Popescu una din cele mai fine analiste a evoluțiilor politice externe. Mare păcat! Liderii acestei liste Cioloș și Ghinea îmi par cam oportuniști. 

Azi a avut loc lansarea la Casa Sindicatelor a candidaților liberali la europarlamentare  în frunte cu Rareș Bogdan. Discursurile lui îmi par mai echilibrate, are un aer de om de stat, nu de politician de două parale și nu am ratat un selfie(prost făcut smartfonul) cu Rareș Bogdan. Nu am fost martorul discursului lui la Pitești pentru că eram la concert. 

Continui aventura lecturii Midnight’s Children a lui Salman Rushdie în original în speciala lui anglo-indinană.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu