marți, 1 septembrie 2020

Ah moțiunea!


Scriu astăzi în prima zi a toamnei, au mai rămas 4 luni până la anul nou, trei luni de toamnă și prima lună de iarnă. 

A trecut repede vara. 

Anul ăsta în condițiile speciale ale pandemiei nu ne-am mai putut duce la greci, în Thassos. Așa că am avut noroc cu Elena care ne-a dus și adus la Avrig și cu verișoara Măriuca cu care ne-am făcut cura de nămol și băi sărate de la Ocna Sibiului. Dar și excursiile de vis prin zonele săsești, la Viscri, la Prince Charles, care face gratuit reclamă României.

Am avut noroc și cu amicul Mitică Ohâi cu care am avut o intensă activitate pescărească. Am umblat pe la bălțile din vecinătate.Și n-a fost rău am prins crăpceni, ciortani, crapi, cum se vede și din poza postării. Singurul lucru care ne-a lipsit a fost Ilie Pătrulescu, Dumnezeu să-l odihnească!

Unii corespondenți m-au îndemnat să scriu despre cultură, artă, cărți, filme. Alții sunt excedați că am devenit comentator de filme și seriale polițiste. 

Recidivez și mai scriu despre actualitatea românească. În primul rând cea politică.Se apropie toamna electorală. Și au început traseismele. În primul rând de la PSD spre PNL. O confirmă și ultimul sondaj IMAS, sondaj în genere echidistant. Trendul PSD este în scădere. Mușcă Ponta cu minciunile lui mizerabile, plăcute urechilor unor electori, ziși de stânga. Adunate voturile stângii sunt sub opțiunea pentru liberali, PNL are peste 33% iar 20% PSD plus 10% Pro România vedeți cât face. Mai este și USRPLUS cu 18% și UDMR care trece de 5%. Din vizionarea serialului francez Les hommes de l'hombre am observat cât de stabil sistemul anglo saxon cu două partide importnate. Cel francez care ne rămâne model, are mai multe partide de unde negocieri și șantaje, după cum vedem și în Parlamentul României. 

Că PNL este acum pe cai mari, iată s-a deschis hemoragia de primari de la PSD la PNL. Înțeleg pe primarii din rural, care nu prea au ideologie și nici morală și sar ca sora lui Bulă din partid în partid. Mai curios cum s-a ajuns în zona urbană, orașe mari, capitale de județ, unde contează afilierea politică și unde sunt propuși treaseiști pesediști pe post de candidați liberali, cum se întâmplă la noi la Pitești. Ba tupeul absolut al liderului județean liberal care amenința că va lua câți pesediști cât crede el ca să-i submineze din interior?! Până una alta transformă PNL Argeș în filiala PSD.

Dar evenimentul politic care a agitat apele politice românești este moțiunea de cenzură inițiată de PSD și susținută cu entuziasm de Pro România și fantomele ALDE ale lui Tăriceanu.  Lui Orban i-a cam tremurat poponețul că va zbura din post și a tot negociat cu pesediștii. Unii amici politici făceau calcule, pe cine va pune Iohannis ca prim ministru, un fel de wishful thinking. Orban este omul momentului, pentru că Ciolacu și PSD s-au făcut de râs și nu au fost în stare să facă cvorum în Parlament și moțiunea a devenit istorie și marchează degringolada acestui partid, condus acum de șoferii liderile din vremea lui Adrian Năstase. Moțiunea nu trebuia să treacă pentru Parlamentul ar fi ajuns pe  mâna celor mai toxici și iresponsabili lideri PSD, precum Șerban Nicolae, Iordache. Mă gândesc cu groază cum ar fi fost să se mărească pensia cu 40%? Am fi dat rapid faliment! Problema este că sunt multe pensii mici. Noroc că cei cu acele pensii sunt din mediul rural, unde mai poți găsi o pasăre, un porc de mâncat. Rămâne problemele medicamentelor, a sănătății și a medicilor care chiar dacă primesc acum salarii bune tot mai așteaptă șpagă. Mai rămân pensiile speciale și salariile nesimțite ale celor din administrație care grevează bugetul. Și creșterea pensiilor cu 14% este enormă în condițiile în care avem situația precară a economiei. Dacă nu ar fi fost perioada electorală, pensiile nu ar fi crescut, cred că un pic de austeritate nu strică!

Am citit câteva comentarii care m-au pus pe gânduri. Alina Mungiu recidivează și enervează, acuză guvernul de corupție, fără dovezi, nu vede că PSD se prăbușește, de vină or fi serviciile? Chestia asta pe care o agită doamna Mungiu și Cosmin Gușă este rizibilă, serviciile fac ce le cer politicienii, nu invers.

Nu mai rămâne decât să urez succes în alegeri celor care ne plac!


3 comentarii:

  1. Ce să zic... Frumos exemplar în poză (vorbesc evident despre crap). Nu că pescarul nu e de apreciat... Da' oare l-ai eliberat după ce i-ai arătat că ești mai "tare"?.
    In altă ordine de idei: Nu stiu de ce, dar mereu când aud de PSD, USR, PRO-RO, ALDE și păcate și PNL toate conexate de noțiunea de MOȚIUNE se întâmplă să-mi vină în minte "rime" de genul: Ficțiune (pentru promisiuni) și micțiune (pentru așteptări). Oare sunt eu defect?

    RăspundețiȘtergere
  2. P.S. Știi cum e... Dealu-i deal și muntele munte...

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu mereu constat cat de plina reusiti sa va faceti viata prin atatea activitati. Eu am strans semnaturi 3 saptamani pentru USRPLUS si am impartit pliante in precampanie pana s-au imbolnavit 3 colegi de covid si am decis sa nu mai ies, unde mai pun ca m-au luat niste dureri groaznice de genunchi cum n-am avut niciodata(probabil de la statul in picioare zilnic pentru sustinerea USRPLUS, fiind eu de 68 de anisori...Patria recunoscatoare)....acum pregatesc o petrecere pentru tata care implineste 99 de ani. Va felicit pentru colorata trecere in revista cu care ne-ati delectat...Nu stiu cum sarea sora lui Bula, dar am ras oricum, ca bancurile cu Bula au intotdeauna haz...:)

    RăspundețiȘtergere