luni, 13 martie 2017

Umilinţă şi sfidare

Această postare era destinată sectorului cultural, adică blogului alternativ dar din evenimente cultural a degenerat într-un coşmar.

Zilele trecute o persoană mă invită să particip la un evenimente cultural la Bucureşti..Mi se mai întâmplase şi au fost toate foarte reuşite. Chiar am stat în cumpănă să vin când am aflat că nu era la Ateneu. Era de fapt ceva în stil Radio Erevan!
Şi acest eveniment avea toate premizele să fie la fel de frumos, dar în loc de happy end am trăit un adevărat horror.

Plecăm cu un microbuz din Piteşti pe la 3 d.a. Ajungem la Bucureşti şi vizionăm spectacolul. La plecare a trebuit să mai aşteptăm vreo juma de oră pentru că profesorii şi studenţii piteşteni mai au adăstat pe lângă maestrul organizator al evenimentului. Plecăm în fine bucuroşi că vom ajunge acasă. 

Şi iată că microbuzul se opreşte brusc lângă o staţie de benzină. Dar nu carburantul era motivul, ci o cârciumă unde maestrul îi aştepta pe oaspeţii din Piteşti, după cum am aflat ulterior. Nu am fost avertizaţi despre acest amănunt. Şi ne punem pe aşteptat şi aşteptăm. Ne lămurim la un moment dat de acest eveniment care fusese premeditat deoarece unul din profesor  adusese de la podgoriile locale un pet voluminos de vin şi se mai cumpărase şi apă minerală şpriţul de eveniment.
Excedat şi plin de nervi o chem afară pe persoana care ne invitase şi aceasta începe să scuze cretin şi ipocrit că nu ştia de eveniment, cu toate că butelca tronase la picioarele ei. Ba se scuza că a transmis prin cineva să venim şi noi să ne aşezăm la o masă alăturată, evident!

Furia şi nervii creşteau şi lumea vocifera, singurul care a întreprins ceva a fost subsemnatul. De fapt aflam că noi am fost invitaţi de umplutură, să ocupăm locurile vacante refuzate de alţi studenţi şi evident să plătim transportul. Evenimentul avea de fapt un caracter privat.
Plin de nervi după două ore am intrat în sala cârciumii şi l-am abordat pe maestru explicându-i situaţia. Acesta a fost şocat pentru că habar n-avea că mai erau persoane care se deplasaseră împreună cu studenţii şi profesorii. De fapt imediat după intervenţia mea maestrul a părăsit localul. Persoana organizatoare, studentă la maturitate şi cârpă pe lângă marii educatori piteşteni  ne-a invitat candidă la un moment dat să venim şi noi în local să mâncam că au mai rămas resturi. Cam asta are în cap o persoană cu ceva pretenţii faţă de oameni în vârstă, între care cred că eram cel mai junior şi având un statut de onorabilitate şi preocupări culturale în Piteşti.

Ceilalţi piteştenii mai adăstau. Furios la culme m-am reîntors şi le-am spus că noi vom  pleca într-un sfert de oră. Şi aici am primit o replică plină de cel mai abject cinism de la profesorul piteştean organizator: " păi puteţi pleca, că eu am maşină". Şi într-adevăr a părăsit localul  şi a plecat ci o maşină cu câţiva studenţi cu care venise din Piteşti.

Am plecat în fine după 2 ore jumătate într-un microbuz cu studenţi şi studente veseli cu ochii sclipind de băutură şi având un miros indelebil de mici şi fripturi la grătar....haha. 
Şi la intrarea în Piteşti, profesorul rămas, beat mangă a venit în faţă şi după ce şi-a cerut scuze, i-a cerut socoteală unui domn care se exprimase foarte dur la adresa tinerelor noastre însoţitoare. Am aplanat conflictul şi i-am cerut să termine cu spiciurile acestui individ care ruşinează onoarea de educator.


Halal profesori! Aferim de asemenea educatori!

2 comentarii:

  1. Daca pleci dupa chilipiluri ieftine fara sa ai o "nota informativa" asa iti trebuie,om batran...daca te chema sa bei si tu un sprit alta era treaba,dar pesemne ca de-ai ca tine "cu bilet" erati mai multi decat ei si nu aveau suficient...vin...hahahah Hai,la mine-n beci...

    RăspundețiȘtergere