marți, 19 septembrie 2017

Gazeta Matematică

Pentru mine Gazeta Matematică a fost unul dintre miturile adolescenţei. 
A fost al doilea periodic pe care l-am cumpărat neîntrerupt  în perioada liceului din clasele VIII-XI (ultima serie cu 11 clase). 

Ambiţia mea era să rezolv problemele propuse una după alta şi numele să-mi apară cu litere groase. De fapt Liceul I.L. Caragiale  din Ploieşti excela la numărul de rezolvitori de probleme. Cu uimire soţia mea Adriana mi-a mărturisit că a văzut invidioasă numele meu remarcat cu litere groase şi cu un număr mare de probleme rezolvate, 35-40 la rând.

Şi aşa în clasa XI-a ultima de liceu am fost premiat de Gazeta Matematică care rezolvitor fruntaş. Îmi amintesc că am fost într-o cămăruţă de la Facultatea de Matematică a Universităţii Bucureşti. Şi-mi mai amintesc legat de Gazeta Matematică de numele profesorilor Ionescu-Ţiu şi O Sacter care mi-a fost profesor în anul I la Politehnica din Bucureşti.

Cea mai pregnantă amintire este însă mirosul de tutun Litoral pe care-l fuma profesorul meu  Ion Th Grigore în foile unor numere vechi de gazeta Matematică pe care mi le-a împrumutat.

Gazeta Matematică a fost pentru foarte mulţi elevi un îndrumar şi cel mai important instrument de cultivare a abilităţilor matematice a tutor generaţiilor  de elevi din România.


Acest famen ajuns ministru care vrea să pună la index Gazeta Matematică este un mare dobitoc!

PS Am vrut să public o imagine a Gazetei Matematice, dar nu a fost posibil, cineva a blocat accesul la aceste site-uri???!
Noroc cu postarea lui Dan Călinescu căruia îi mulţumesc!

3 comentarii:

  1. Intru totul de acord cu tine, mai ales ca
    Si eu eram rezolvitor si apaream din cand in cand in negru
    Prostii vor intotdeauna sa distriga ceeace nu inteleg...
    Dar inteligenta ca triumfa chiar si in Romania!

    RăspundețiȘtergere
  2. Comparati ceea ce a fost in trecut cu ceea ce este acum pe piața? Va rog sa rasfoiti gazeta matematica pentru clasele primare, 160 lei un abonament redus pe un an pt 3 file pe luna

    RăspundețiȘtergere