miercuri, 15 iunie 2022

Mineriada














Azi comemorăm una dintre cele mai triste zile din democrația noastră post-decembristă Mineriada. Au fost mai multe mineriade, dar aceasta avut cel mai contondent impact cu populația civilă a Bucureștiului. După revoltele minerești din 1977 Ceaușescu a înțesat Valea Jiului cu securiști. Așa că minerii dint-un grup social extrem de solidar, datorită condițiilor speciale de muncă. Iată că după 1990 acești securiști au reușit să transforme acest grup muncitoresc într-o armată de represiune la dispoziția acestor organisme obscure. Se spune că nu Iliescu a organizat aceste mineriade, ci indivizi care doreau să transforme democrația românească într-o caricatură.  Dar Iliescu, însetat de revanșa de a deveni jupânul României a acceptat orice metodă pentru a se menține la putere. Impactul internațional al mineriadei a fost catastrofal pentru România. Dintr-o revoluție pentru instaurarea democrației, regimul Iliescu dovedea că n avea nicio legătură cu democrația. O fost o perioadă foarte neagră pentru noi. Din păcate Iliescu și acoliții lui nu au pățit nimic pentru organizarea acestei represiuni care s-a soldat cu bătăi îngrozitoare, cu morți, cu răniți și arestați ca într-o lovitură de stat ca în Chile. 

Am și eu o amintire încă vie despre aceste evenimente. Pe 13 iunie mergeam în delegație la Măgurele. Seara, pe 12 iunie la televizor apare un procuror supărat care spune că Piața Universității trebuie curățată de elementele perturbatoare. Deja Iliescu fusese ales cu 86% din voturi, iar FSN avea 65% din Parlament. Protestul din Piața Universității își pierduse țelurile originale și trebuia oprit într-un fel. Dra nu prin mineriadă! Dimineața am ajuns în București și am ajuns în zona Pieței Universității și am încercat să ajung acolo. Nu se putea, am ajuns undeva pe la zona fostei Biserici a Enei și am văzut cum poliția a blocat accesul în Piață. Am plecat spre treburile mele. După prânz ajuns în centru am văzut fumul de la autobuzele care au fost incendiate ca diversiune al ordinul lui Diamandescu. Am ajuns pe la 5 d.a. în Piața Universități unde nu mai era nimic, doar câțiva tineri furioși. Am aflat apoi că nemernicul de Răzvan Teodorescu ordonase întreruperea transmiterii unui meci de la Mondialul din Italia, ca să accentueze starea de confuzie. Mă gândesc dacă aș fi ajuns în București pe 14 iunie? Nasol!

Apoi pe 14 iunie au ajuns cu trenurile minerii și au început să bată bucureșteni, să atace  sediile partidelor istorice, să agreseze locuințe ale politicienilor anti-FSN, precum Ion Rațiu. Cel mai bătut a fost Marian Munteanu, liderul studenților. El a fost și arestat și eliberat la presiunile interne și externe. Ulterior cariera lui Munteanu a fost sinuoasă, a fost considerat radical conservator, apropiat de ideologia legionară. Ba securiștii după ce erau să-l omoare în  bătaie au încercat diversiunea că ar fi fost turnător! Jandarmii și poliția au procedat la arestări, dar ulterior au fost eliberați. 

Faptul că în presă au apărut drafturi de legi ale securității naționale a fost o idee bună. Nu mă miră că securiștii au și azi nostalgia impunității și a libertății de a face ce vor ei. Am avut surpriza unei discuții cu doi sereiști, cel tânăr având limbajul securiștilor de sinistră amintire. Asta sunt învățați ei al academiile de siguranță națională. Spwr ca aceste mizerii să nu ajungă legi de represiune a democrației. 

Legat de acest trist eveniment văd că acolitul lui Iliescu Marian Enache, autor diversiunii Proclamației de la Podul Înalt menit să fie contrazicere a Proclamației de la Timișoara a ajuns președintele CCR. 

Pe de altă parte constat că diversionistul Cioloș a atins scopul lui primar, dezmembrarea USR, după ce partidul i s-a împotrivit. Face jocul unor interese obscure care nu anunță nimic bun.



2 comentarii:

  1. A mai avut o urmare-parasirea Romaniei. Stiu o multime de tineri cu carte, care si-au pierdut increderea si au emigrat, mai ales in Canada. Cred ca atunci a inceput exodul creierelor - programatori( de astia stiu eu mai multi), medici, ingineri. "Mai bine mort decat comunist!"

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu vreau sa ma lansez într-o postare fluviu, dar nu pot sa rămân pasiv.
    Eram un anul doi de facultate la Timișoara când a fost acest. eveniment. Am trait live și asa zisa revoluție... mai bine zis măcelul din 17 decembrie.
    Ascultam cu nesaț toate știrile... în pofida declarațiilor anterioare qadeclarat
    În martie 1990 am participat cu echipa de baschet de la Poli la campionatele universitare de la Iași unde se uitau toți chiorâș la noi, ca eram cei cu punctul 8 din proclamația de la Timișoara...
    Am fost și eu luat cu valul și am crezut în Iliescu pana pe 23 ianuarie 1990 când în pofida declarațiilor anterioare a anunțat ca va candida la președinție.
    Atunci s-a prăbușit tot edificiul creat în mintea mea, și chiar speranța de un viitor mai bun.
    M-am certat virulent cu toți colegii fani FSN .. și am votat din greșeală PNL...cu toate ca am rădăcini adanci in PNTCD și ulterior am fost chiar lider local.. nu partidul derizoriu de acum ...
    Cine m-a determinat sa votez PNL? Surpriza maxima: Dinu Patriciu și Calin Popescu Tăriceanu... în meeting la Timișoara cu 4 zile înainte de vot.
    Și acum mineriada ...unul dintre cele mai sinistre momente de după 1989 ...
    S-a distrus toată empatia pe care o aveau tarile europene mai avansate fata de noi...
    Trăiesc în același județ cu ortacii din Valea Jiului și știu ca e o munca foarte grea ... eu, care sunt claustrofob nici nu m-as gândi sa cobor în mina...
    Dar această oameni îndobitocit a fost ușor de manipulat de către niște lideri gen Miron Cozma..un Jimmy Hofa neaoș... dacă ar mai fi un proces gen Nurenberg ar sta în pole position.
    Ca sa încheie, au fost în total patru moneriade... la ultima dim 1999 am fost oarecum in the middle...mergeam la Petroșani în interes de serviciu și la podul de peste Strei de la Ciopeia erau masați doua plutoane de jandarmi... se lucra la pod și se mergea pe o singura banda... se așteptau niște autobuze cu mineri de la Tebea... care sa se unească cu cei din Valea Jiului... ...jandarmii erau relaxați, stăteau la plaja și jucau cărți pe margine . Când m-am întors de la Petroșani am auzit ca au trecut 3 autobuze...
    Next on Dallas ... pentru cine își aduce aminte... 😀

    RăspundețiȘtergere