duminică, 24 aprilie 2022

De Paști



Cristos a înviat!

A venit și Paștile cu Săptămâna Patimilor și cu miracolul Învierii pe care îl sărbătorim toți creștinii. În spiritul ecumenic ar trebui să ne înțelegem toți creștinii să stabilim o dată fixă, de exemplu a treia duminică din aprilie pentru ziua de Paști și să o sărbătorim împreună. Ortodoxia se agață de tradiția unui calendar depășit, mai introduce și regula cu Pesahul iudaic. Păi atunci s-a întâmplat Crucificarea și Învierea, în vremea Pesahului?

Am coborât din bloc să iau lumină, am un avantaj, Catedrala Sf. Gheorghe este lângă blocul meu și am putut urmări sluba de la balcon și să rostesc: Adevărat a-nviat!  după ce preoții au spus: Cristos a-nviat!

Ar trebui ca toți creștinii să sărbătorim cu drag și cu înțelegere cea mai mare sărbătoare a creștinătății. Nu putem că antihriștii din Rusia în frunte cu Putin continuă războiul criminal din Ucraina. Câtă perfidie și ipocrizie la așa ziși pravoslavnici. 

Observ o mare frustrare în media că România nu ajută îndeajuns Ucraina. Polonia face mult zgomot, abia așteaptă o confruntare cu vecinii estici. Noi suntem discreți. Opinia mea este că spre deosebire de ceilalți vecini noi avem o responsabilitate: Republica Moldova! O agitație de tip polonez poate pune într-o mare primejdie Basarabia, care poate deveni o pradă a pretențiilor descreieraților ruși.

Războiul continuă la est de România cu crime de război îngrozitoare, armata rusă se comportă ca hoardele mongole ale lui Gingis Han cu care se înrudesc, fiind stăpâniți de ceștia timp ce 300 de ani!

Am terminat de citit romanul lui Mario Vargas Llosa: Vremuri grele, un roman despre soarta Americii Centrale și a Americii Latine în general față de SUA.

Am văzut în ultimul timp mai multe filme vechi franțuzești. Un film polițist făcut în 1981  și numit Le choix des armes. În film apare în rolul negativ de bandit și criminal Depardieu cu plete și mi-a adus aminte că în acea perioadă eram și eu cu părul mare și în plus și cu barbă. Acum după 40 de ani mi-a mai rămas chelia și grizonarea părului. Atunci tocmai împlinisem 30 de ani și realizasem prima mea performanță profesională, punerea în funcțiunea a reactorului nuclear de cercetări TRIGA. Depardieu a avut și el parte de realizări profesionale în filme cu roluri negative și pe ecran și în viață, fiind acum un sprijinitor al monstrului Putin. Totuși a avut luciditatea să condamne războiul din Ucraina. Și în continuare am mai văzut încă două filme din acea perioadă: Bulevard des Assassins cu Jean Louis Trintignant și Mort d'un pourri cu Alain Delon, film pe care l-am văzut și pe ecrane, la un cinema de vară la finalul anilor 70. Ambele sunt filme dure cu asasinate politice, despre corupția politică. Ce mi-a sărit în ochi și mi-a declanșat nostalgia au fost pantalonii evazați la mare modă în acel timp. Îmi amintesc că în 76 la mare, la Mamaia am procurat de la un prieten o pereche de pantaloni evazați albi italienești cu care aveam mare succes. Apoi americanii cu care lucram la punerea în funcțiune a lui TRIGA mi-au făcut cadou o pereche de Levis bell botom, evazați, pe care i-am purtat până s-au făcut praf. Azi revine moda la fete văd că au renunțat la pantalonii strâmți și favorizează și pantaloni mai largi și evazați. Un alt detaliu este telefonul ăla cu disc, de care am avut până după 1990. El sună în filme neliniștitor. Acum cu smartfonul nici nu mai vorbim la el, scriem texte, în special cei tineri. Măcar să nu fie agramate, dacă convorbitorul nu vrea să se facă auzit?

În final și ceva despre perfidie și nerușinare. Zgomotul pe care îl fac pesediștii privind vaccinurile mi se pare monstruos. Sănătatea n-are preț. Vaccinurile atribuite nouă de UE acopereau populația României, dar ne-am comportat ca idioții Europei și nu ne-am vaccinat și-n toamnă am bătut toate recordurile la decese. Acum de fapt perfidia vrea să acopere populismul privind programele populiste. Este clar că inflația este mare, să ajuți elevii cu probleme sociale este imperativ, dar să stimulezi nemunca și pomana nu este de loc în regulă. 

Să ne bucurăm de vremea frumoasă care a venit în sfârșit de Paști!


 

5 comentarii: