marți, 2 ianuarie 2024

Revelionul la tv



Pentru o anumită vârstă, dar și pentru toată lumea, televiziunile pregătesc programe de revelion. Pe vremurile comuniste, singura televiziune pregătea programul special de revelion și toată lumea aștepta cu nerăbdare acest program. Pentru că era singurul program mai acătării, în care, în afara de cuvântarea peltică a lui Ceaușescu, toți așteptam până în 1977 cuvântarea - scheciul lui Toma Caragiu. Programul era plăcut pentru că toți marii actori de comedie se produceau cu scurte schițe. Bocăneț avea grijă ca partea muzical dansantă să fie de bună calitate. Un program frumos și așteptat de toată lumea. După 1990 au proliferat televiziunile și programele lor de revelion. 

Ei bine, în seara de Anul Nou am urmărit mai mult cu sonorul mut programul de Protevelion, adică a celor de la Protv, cel mai popular canal tv. Concluzia!  A fost o mizerie! Un  program în care au abundat țigănismele, care jignește inteligența telespectatorilor. Tarafuri de muzică pseudo lăutărească, cu manele, cu chestii de prost gust. Ba a apărut și fantoma formației Azur, formație de muzică ușoară de pe vremea tinereții mele, cu melodia Se mărită Mona mea. O formație de boșorogi cu păr vopsit, penibili. Mă întreb de ce nu s-a făcut apel la actorii din Las Fierbinți, care erau comici și simpatici? Așa că am virat pe 1 ianuarie la TVR1 unde se reluau scheciuri cu Mișu Fotino, Jean Constantin și Puiu Călinescu. 

Și noroc cu Concertul de anul Nou de la Viena, dat de TVR1. Un spectacol de foartă bună calitate, cu orchestra vieneză condusă de această dată de Christian Thielemann, dirijorul german impecabil, cu părul negru (o fi și el vopsit?). S-a cântat muzica Vienei, a familiei Strauss și lumea a aplaudat în final Marșul Radetzki. Așa că am avut parte de un program special de Anul Nou. 


13 comentarii:

  1. Ai perfecta dreptate. Am avut acelasi sentiment si nu numai eu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Din păcate, aveți dreptate.

    RăspundețiȘtergere
  3. Angela din Germania2 ianuarie 2024 la 16:23

    Draga Joe,

    nu stiu la ce televizor te-ai uiata tu, dar Thielemann are parul saten. Trebuie insa sa recunosc ca in cele doua ore de concert m-am tot intrebat cum i-au facut frizura pentru ca cu toate miscarile facute de el uneori cu intreg corpul nu i s-a miscat nici un fir de par din cap J. Mi-am adus aminte de filmul lui Walt Disney cu Miky Maus care dirija o orchestra simfonica ( parca era un concert de- a lui Beethoven, nu-mi mai aduc bine aminte) si la sfirsitul concertului parcul trecuse peste el un taifun.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corect! Este șaten și are 64 de ani! Niciun fir alb?

      Ștergere
    2. Știi cine era așa cu părul negru, etc? Andreescu se vopsea perfect! Am realizat după ce s-a pensionat.

      Ștergere
  4. Dar ce e rău cu părul vopsit? Este asta singura problema acolo? Înseamnă că stați bine. La mulți ani.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am nimic cu cei care-și vopsesc părul. L-am amintit pe Andreescu, pe care l-am stimat. Dar să vezi niște hodorogi de vârsta noastră ca aia de la Azur, îi mai ții minte? Cântau muzică ușoară, erau din Galați dacă nu mă înșel, mai pe placul oficialilor comuniști, că nu erau ca smintiții de la Phoenix.

      Ștergere
    2. Hodorogi ...ca noi? Care "noi"? Poate n-ai auzit că acum 70+ este "the new forty". De Azur nu-mi aduc aminte, dar de Phoenix și Mondial da. Cu părul, ce dă zic, încă e acolo, e drept că-i alb dar încă este. Dar plănuiesc să-l vopsesc că să semene cu poza din pașaport. Am de gând să vin în România cu scopul precis să mănânc o savarină. Ultimă dată am fost acolo acum 20 ani. De Azur nu-mi aduc aminte, dar de Phoenix și Mondial da. Andreescu era unul din cântăreții mei preferați, alături de Dida Drăgan și alți câțiva care refuzau să cânte "Macarale" În sfârșit, să trăiască.

      Ștergere
  5. Eu știu, Jo ? Ești rasist ? Țiganii fac parte din viata noastră,de vrei sau de nu vrei. Programul de TV de revelion ? ...față de Antena sau altele a fost de notă maxima, să îl văd pe Ciociu la Antena care are un scheci în care merge la doctor că nu i se mai...școală? O rușine , la ProTv totuși au fost 80%actorii actuali , tineri, cu glume bunicele...m-a deranjat ( alții îl adora...manelistul-prichindel-COPILUL MINUNE- care a cântat cu superba moldoveanca din juriul Românii au talent). Restul acceptabil , ce vroiai, muzica simfonica ? A fost haz și veselie...părerea mea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aici nu-i vorba de țigani, este vorba de a face ceva care este neplăcut, de prost gust și care se numește țigăneală. Nu cred că de revelion trebuie să fi obligat să asculți manele. Aici e chestie de gust. Eu am amintit de vremurile tinereții, când programele erau simpatice, și la Protv au fost primele revelioane simpatice cu Florin Călinescu. Dar acum sunt antipatice. Asta este părerea mea!

      Ștergere
    2. Nu cred ca te obliga cineva sa asculti de Revelion manelele de pe anumite programe tv; "democratia" ofera zeci de optiuni, fie ele, sa inteleg, de calitate indoielnica ... dar asta cere audienta! (Vlad)

      Ștergere
  6. Draga Joe vad ca opiniile mele despre programul de Craciun au fost confirmate de o parte a cititorilor tai dupa ce s-a repetat aceasta mizerie de cultura manelista de Anul Nou,
    Se pot spune multe dar in cazul de fata a=si spune ca ca odata si o data trebuia sa fie lovit si distrus folclorul autentic romanesc , cel de foarte buna calitate , de acesti manelisti si pseudo artisti , asa cum a fost lovita si distrusa industria si multe altele in ultimii 30 de ani .
    Cum se zice suntem in cadere libera.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aveti dreptate .Din pacate asa este, suntem in cadere libera pe toate planurile

      Ștergere