duminică, 22 iunie 2014

Comunismul lui Dumitru Popescu în România Literară

România Literară a găzduit cu generozitate patru pagini de revistă încâlcitei şi gongoricei justificări a comunismului românesc aparţinând lui Dumitru Popescu. 
Luându-mă după autor, comunismul românesc a avut două epoci, cea a lui Dej şi cea a lui Ceauşescu. 
În prima unde dictau bolşevicii ruşi, de parcă cozile de topor româneşti nu existau, de parcă experimentul Piteşti l-ar fi inventat Stalin şi nu români, chiar dacă Nicolschi nu era etnic de-al nostru, era în schimb torţionarul Ţurcanu!

Eu am prins epoca elev fiind şi bine hrănit spiritual de epocalele poezii cu partidul (evident comunist!) ale Marie Banuş şi  Ninei Cassian, pe care le văd acum recuperate şi în prealabil prespălate de toate erorile tinereţii revoluţionare, a acelui comunism care a distrus elitele româneşti!

Epoca lui Ceauşescu am prins-o cu şurubul desfăcut, Ceauşescu încă nu luase pe deplin rolul cizmei bolşevice, iar DP uită că ipocrizia şi îngheţul ideologic au început chiar din 1971 cu tezele din iulie, când drept consecinţă s-au închis toate discotecile, s-a interzis Butch Cassidy şi Sundance Kid şi Adio prietene cu Bronson, care băga cât mai multe monede într-un pahar fără să se verse apa!



Aşa că de comunism şi justificări aferim!

5 comentarii:

  1. Joe a nu se inteege ca as fi un fan al lui DP sau al comunismului. Totusi fara gandirea deschisa si spun eu rafinata din "Iesirea din labirint" , "biletul la control" si altele, momentul decembrie 89` nu ar fi fost posibil la acea dimensiune. Vedeam la spectacolele de teatru ca respiratia acestui gen de gandire a existat in cele mai negre zile ale mizeriei "epocii.." de trista amintire. A fost un intelectual rafinat chiar daca era o sluga a regimului mizerabil.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cine și cînd a interzis filmul "Butch Cassidy şi Sundance Kid" ? Am verificat în agendă și am descoperit că l-am văzut în primul semestru al anului 1971.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Era în iulie!
      Ai uitat eun ţin minte!
      Şi eu îl văzusem înainte, dar l-au oprit de la difuzare!

      Ștergere
  3. http://www.cotidianul.ro/ministrul-de-externe-sikorski-americanii-niste-ratati-241867/ uite Joe, iubitul tau Sikorski, l-au ajuns si pe el interceptarile anti... teroriste.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă abţin să comentez!
      Era mai potrivit la Sikorski!
      Şi nu-mi schimb părerea bună despre el!

      Ștergere