vineri, 24 mai 2019

Jurnal de vineri cu trenul și cu maci roșii


Astăzi am avut ultimul curs la Politehnică. 

M-am hotărât să iau trenul. Nu am mers anul ăsta la Bucurețti cu trenul din cauza orarului, aveam și cursul cu anul IV de la 9 dimineața și mai la îndemână era cu maxi taxi.
O altă rațiune este și prețul biletului. S-a scumpit și costă 23 de lei față de doar 16 lei anul trecut. Acum că am avut cursul de la ora 13 puteam să iau trenul de 10 din Pitești. Trenul s-a format din Pitești, nu mai venea de la Craiova. În tren este mai confortabil cu probleme adiacente mirosul pătrunzător de veceu. Am avut nevoie și vasul nu se golea rămânea pișatul oricât ai fi tras apa și cum se bălăngănea cădea și pe  lângă. 
E primăvară vară, dar parcă peisajul este mai dezolant. La ieșirea din Pitești abundă gunoaiele și senzația de mizerie și delăsare. Dar este verde, câmpurile sunt lucrate, măceșii sunt în floare, iar când am ajuns la București pe terasament era plin de maci roșii. Calea ferată este un amestec de delăsare și ruină combinată cu peisajul ăsta de primăvară spre vară cu verde  crud prin care răzbat fierotenii și betoane lăsate în plata Domnului. 

Pe drum am avut plăcerea lecturii finale la romanul Serotonină a lui Michel Houellebecq a cărui cronichetă am comis-o deja.

Am ajuns la București și mi-am procurat imediat România Literară, Dumnezeu știe când am să mai citesc.

În Dilema veche de ieri, Valeriu Nicolae are un fix, să atace pe candidații liberali. Nu știu ce în capul lui, acum cei care vor vota USR și Cioloș sunt clar convinși de asta nu cred că mai sunt nedeciși liberali care să fie convinși de argumentele lui V. Nicolae. Legat de toate acestea am avut și o polemică cu un corespondent. Văd că în Observator cultural Marius Oprea continuă să argumenteze asupra problemelor lui Cioloș din vremea armatei la securitate. Mie nu mi se pare ca asta e relevant. Cioloș este contrar celor spuse de USR Plus un om vechi, nu nou, după cum se vede, dar mai rău, este oportunist. Nu pot să nu-mi aduc aminte cum alt personaj, care acum CNSAS îl dovedește turnător, pe Băsescu cum a îngropat-o pe Mona Muscă cu ajutorul neprecupețit al lui Liiceanu cu diatribele lui ca un nou Moise pus să dărâme idolii falși. Văd că acum tace, poate că era mai bine să se fi abținut atunci, Mona Muscă în cele ce erau date publicității dăduse declatrații de bine, nu de rău despre colegi. Se pare că Petrov alias Băsescu a turnat de rău la secu. De aceea îl dă în gât CNSAS-ul acum!

În revistă un dosar despre New Europe College, opera lui Andrei Pleșu, centru de studii avansate umaniste. Bine că există și că se finanțează exclusiv privat, institutul similar unguresc a picat în ghearele lui Viktor Orban. NEC funcționează pe o proprietate elvețiană. Ce frumos! Și știu că un prieten a beneficiat cu folos de o astfel de bursă de la NEC. 

Azi este aniversarea liberală a Convenției de la Mazar Pașa din 1875, sunt deja 144 de ani de când s-a înființat PNL. Doar nemernicia valahă a lui Manu și a ejusdem farianae de la județ nu a permis accesul la Conacul Brătianu. Ca de obicei aceste javre fără neam au impresia că au luat în gestiune România și istoria ei. Nu am fost, dar sunt nervos din acest motiv, liberalii aniversând în fața necropolei brătiene de la Sfântul Ion de la Florica.  Am lipsit motivat că am fost al București, dar ieri am fost cu Siegfried Mureșan prin centrul Piteștiului. 

În rest aștept ca românii să dea un verdict duminică, sunt optimist!

2 comentarii: