vineri, 27 mai 2022

Revederea promoției 1967 a Liceului Caragiale Ploiești la 55 de ani de la absolvire

Cu Valeriu Negulescu
















Colegii și prietenii noștri din Ploiești ne-au organizat revederea de 55 de ani! Da, au trecut atâția ani că acum când avem 73 de ani ne face plăcere să ne revedem. Suntem ultima promoție cu 11 clase. Lucian Iacob ne-a furnizat o foaie matricolă a clasei a IX-a F (anul 2 de liceu) din care am făcut parte și am rămas rău surprins că erau 5 repetenți și mai mulți corijenți. Pe vremea aceea nu se glumea cu școala, acum toți se vaită că e grea și insuportabilă. Dintr-a X-a am făcut parte din clasa a X-a A Real. Eram crema școlii, cei care pe lângă rusă, studiaseră engleza. Am fost la început 12 clase de a VIII-a, ca după împărțirea în uman și real să ajungem la 10 clase. 

Cu Cristi Zamfir


Din păcate la clasa noastră nu au fost prezenți decât Cristi Zamfir, venit din America, eu de la Pitești și ploieștenii Valeriu Negulescu și Vasile Tifigiu și asta m-a umplut de melancolie. Cu totul cred că au fost prezenți vreo 50 de colegi. La masa noastră a luat locul și doamna profesoară Solomon singura prezentă din corpul profesoral de atunci.

Valeriu Negulescu, Vasile Tifigiu și doamna profesoară Solomon



De organizare s-au ocupat ca de obicei soții Adriana Nicolae și Lucian Iacob și Valeriu Negulescu. M-am revăzut cu plăcere cu Dora Roman,  Nicu Dumitrescu, cu Lăzăroiu și fostul coleg de Energetică Mircea  Celescu.

Doamna profesoară Solomon, Pif, Valeriu și Dora Roman

Ne-am adus aminte de condiția de licean din anii 60 și am discutat și despre actualitate și Nicu Dumitrescu care a fost în vizită în Rusia spunea că în comparație cu ei noi suntem Occidentul, nivelul nostru de trai este mult mai bun pentru că rușii bagă toți banii în arme și probabil, in buzunarele oligarhilor. 
Am comandat bere cehească, șnițel și doi mici -Littles să-și amintească Cristi că-n America au doar burger care a invadat bucătăria românească. Voiam să plasez gluma cu profesorul de engleză catre ajunge la o superbă pensiune de munte, unde era meniul și-n English. Și pe profesor l-a umplut de oroare că acolo era scris Cow meat și Pig meat! Bieții saxoni nu prea știau să mănânce și cuceritorii normanzi și-au adus bucătarii francezi care pregătesc mîncare din beef, pork și mouton!


Cristi care a venit într-o ținută lejeră și Pif Tifigiu își păstrează aerul de băiețandri de acum 55 de ani! Eu eram cu pantofi cămașă și sacou așa că a fost teribil, o căldură potopitoare ca în copilărie!

A trebuit să plec pe la 3 și așa am ratat poza de grup. Oricum a fost o revedere plăcută.

Sper să ne mai revedem!



2 comentarii: