De un timp văd pe
ecrane, la televiziunile de stiri la tocşou un individ care se prezintă ca
profesor universitar, cu un nume cu rezonanţe germanice, dar care este scris
româneşte fonetic. Aflu că este originar din Dâmboviţa, ar preda pe la o
facultate mecanică din Universitatea Politehnica Bucureşti şi că este
preşedintele Sindicatului din Învăţământul Superior.
Tipul este prezent
democratic la toate televiziunile, de la Antena3 la B1tv. Şi-şi dă cu părerea
despre toate, nu numai în probleme speciale de rezistenţa materialelor, unde ar
trebui să se priceapă!
Este perfectul
echivalent al păreriştilor care aglomerează emisiunile acestor televiziuni,
care m-au determinat să renunţ sau să zapez aceste interesante pubele
jurnalistice.
Aşa că numitul Hadăr
nu mă reprezintă, fiind şi eu profesor asociat UPB. Mi-e silă de părerişti, ca
ăsta şi de alt ciudat numit Vlaston, gurist pe la televiziunile băsiste,
sindicalist şi fost profesor de matematică!
Vorbind de
televiziuni pubelă am urmărit cu greaţă diatriba "colonelului"
Turcescu la B1tv la adresa Antenei3, de care nu se deosebeşte decât prin faptul
că ei sunt martorii lui Băsescu şi ăilalţi caută prin gunoaiele aceleaşi
familii să-l dea în gât pe prezident.
Este foarte jenant să
acuzi de mahala pe alţii, când B1tv, unde Turcescu este năimit a comis cea mai
mare grozăvie împotriva conaţionalilor din Basarabia prin jegul numit Banciu. Să-i
crape obrazul de ruşine acestui avorton jurnalistic care îşi câştigă arginţii
murdari la postul care-l idolatrizează pe Băsescu, cel mai iubit român în
Basarabia şi care vrea să-i şi unească cu noi, vor nu vor cei dintre Prut şi
Nistru!
Învăţământul românesc
este zguduit de cazul Blându, o învăţătoare care ar trebui tratată cu un pic de
puşcărie, pentru limbajul şi corupţia obraznică pe care o practică. Şi eu îmi
amintesc că parcă aduceam flori Doamnei, anii cincizeci, ulterior Tovarăşa,
anii şaizeci-optzeci! Dar cam atât. Când am văzut-o pe la tv pe această madamă,
am crezut că respectiva este şefă de tractir, nu de after school!
Că învăţământul nu
mai este ce era pe vremea când am fost elev, între 1956 şi 1967 asta o constat
şi eu cu studenţii mei, care au mari probleme de cum scriu, doar fetele scriu
lizibil, restul parcă ar fi studenţi la medicină când iau notiţe sau scriu
reţete pentru pacienţi!
O discuţie care s-a
redeschis este şi cea a meditaţiilor.
Un prieten care este
un om din sistem, de 40 de ani şi îmi spune că meditaţia este ca un fel de
antrenament pentru sportivi.
Unde devine imorală
este când meditatorii sunt profesorii din şcoală al copiilor şi-i notează după
meditaţii.
Şi eu ştiu că
meditaţiile au avut o epoca de aur după 1975 până în 1989. Olimpici la
matematică luau meditaţii. Doamna Aspasia Vasiliu, directoare liceului meu declara
oripilată că pe vremea noastră de la începutul anilor 60 nu se purtau
meditaţiile, chiar cu câteva zile înainte de marea prăbuşire din Decembrie
1989. Unde se justifică este la limbi străine!
Draga de Mere
Clarisse, vecina mea şi profesoara Monicăi Lovinescu la Notre Damme de Sion
(actualul Pitar Moş) dădea meditaţii de Franceză şi Germană. Cine făcea cu ea,
intra indiscutabil la Facultatea de Limbi Străine, cu sediul în fostul ei
Pension!
Probabil că este
singura sursă de suplimente financiare pentru profesorii plătiţi destul de
mizerabil!
Învăţământul românesc
este într-o perioadă de cumpănă, unii spun că produce tâmpiţi, colegii emigraţi
cu copii aveau surpriza că această şcoală în degringoladă producea elevi mai
buni decât cei de-o seamă din spaţiul nord-american.
Vintilă Mihăilescu
spune că tradiţia prestigiului la români o dau intelectualii umanişti,
asta în perioada interbelică.
Uite că pe vremea comunistă
când mi-am completat eu studiile au predominat inginerii, sunt şi au fost
destui fără aplecare, fără chemare, care au vegetat prin diverse birouri, buni
de glume şi de bârfe şi mai puţin de inginerie!
Că acum trendul s-a
inversat şi că analfabeţii invadează universităţile particulare trebuie să ne
pună pe gânduri.
Eu constat cu oroare
că o semianalfabetă, bună florăreasă, este master de Drept şi se autointitulează
avocat. Săraca individă, altfel bună afaceristă, vrea să pozeze în altcineva,
dar de vină sunt cei care au condus învăţământul românesc.
Trebuie construite
norme clare şi clasificări anuale ale învăţământului.
Iar părerile lui
Băsescu despre acest domeniu sunt de dat la gunoi!
Ieri va rugam sa nu-l aratati pe Basescu copiilor vostri, daca-i iubiti ! Acum stiti si de ce ... ca sa nu ajunga ca Radu Banciu !!!
RăspundețiȘtergerenu sunt de accord cu lupta anti-meditatii. si nu pentru ca profesorii ar trebui sa mai faca un ban. ci pentru ca invatamantu "de Stat" este facut pentru o medie de elevi si o medie de profesori. si in liceu si in facultate am avut profesori pe care usor ii puteam invata meserie. chiar si la profesorii buni (2-3 in medie pe liceu) incepeai sa te plictisesti pentru ca in clasa erau cam 28 de elvi si bietul om nu putea lucre numai pentru primii. mai mult, da este ca antrenamentul la sportive. in ultimii 2 ani de liceu lucram matematica si fizica acasa cam 4-5 ore singur. in ultimul an am luat meditatii mai mult pentru a ma verifica si pentru problem mai complicate pe care eu nu le gaseam. (ma laud) dar am luat Bacul cu 10 si am intrat la facultate (3.14 candidate pe loc; in Politehnica erau mai putini pentru ca era de tras) tot cu 10. dar, ca in economia de piata mi-am ales singur meditatorii (foarte buni, faceau cam 2000 lei pe zi, 3 zile pe saptamana prin 77-78. tata, director in minister castiga sub 2000 dar pe luna !). dar isi meritau fiecare banut. si azi in amintesc de cel de la fizica, brici de destept si foarte organiza): ce aplicm aici ? si tot Alabert....O tempora
RăspundețiȘtergereAsa ca pana la aparitia scolilor serioase private, doar meditatiile sunt Solutia. oamenii nu sunt egali si nici natura fair
M
de acord cu M(ac?). In anii '80 am dat meditatii la mate, fizica (pt ca imi placea) si economie politica (!) pt mancare! cum sa refuzi o mama sefa de raion de mezeluri! Am incercat de multe ori sa le spun parintilor, in unele cazuri, si cat mai voalat posibil, ca odraslele lor n-au sanse la institutiile selecte la care visau ei, si ca sub-ingineria sau contabilitatea sunt un soi de meserii, si doar arareori reuseam sa-i conving. Atunci imi linisteam constiinta cu faptul ca altii le-ar fi luat o suma dubla pentru jumatate din atentia pe care le-o acordam eu deopotriva, si celor dotati si "puslamalelor"! satisfactii: relatiile pe care le stabileam cu copii buni si saluturile respectoase ale parintilor celor care intrau la facultate.
ȘtergereParerile lui Ponta despre invatamant sunt de pus in rama : copiati-va tezele de doctorat ca in tara asta nimeni nu va face nimic. Asta a adus prejudiciu imaginii invatamantului roman cat zece Basisti,dle Gadea. ( asa te voi numi in propiul tau blog...)
RăspundețiȘtergereUite care-i treaba, eu nu am amintit de Ponta în postarea mea, însă ştiu că Băsescu este de opinie că şcoala românescă produce tâmpiţi şi că avem nevoie doar de chelneri şi de tinichigii!
ȘtergerePe de altă parte şcoala asta românească care produce tâmpiţi după opinia lui Băsescu, copii sunt mult mai avansaţi intelectual când părinţii emigrează în America de Nord!
Cine produce tâmpiţi?
Probabil că la genul de postare care-l faci stimabile, să nu te califici printre cei care crede Băsescu că sunt rezultatul şcolii româneşti!