joi, 9 septembrie 2021

Plăcerea bucuriilor simple la o anumită vârstă















Azi mi-am împlinit niște plăceri normale la vârsta mea.

Prima s-a petrecut dimineața. Am fost la pescuit ca de obicei cu prietenul Mitică O. Locul acțiunii a fost balta Purcăreni. A fost o zi slabă. Data trecută Mitică a avut trei trofee de crap, azi nu a tras.


Eu în schimb, ca și data trecută m-am antrenat la undiță cu macaroane, azi am luat roșii cu căpșuni.  Am prins vreo 3 pui de ciortan. Am avut la o lansetă trătur
i sănătoase de caras, am prins doar unul. Vremea a fost frumoasă, speranța moare ultima și am plecat la 2 d.a. 

Al doilea eveniment s-a petrecut la ora 7 seara. 

Dar între timp am fost la o bere cu un amic, care m-a hărțuit cu politica, lucru care m-a enervat. Cum am spus politicienii se comportă ca-n filmele cu proști.


Și așa la 7 seara am poposit la ...Sinagogă! Da la Sinagoga din Pitești care a împlinit 100 de ani. A fost terminată în 1921 când prefect era Honoriou Bănescu, nașul de botez al lui Radu Honoriu Vișinescu, amicul meu. 
Sinaoga este situată vis a vis de parcul unde fac mișcare dimineața și azi a fost prima oară când am văzut-o deschisă.

Am aflat că a fost Roș Hașana Anul Nou Evreiesc, iar domnul Wexler, șeful comunității evreiești din România ne-a amintit că suntem în intervalul dintre Anul Nou și Yom Kipur, cea mai sfântă sărbătoare a a evreilor. Asta îmi amintește de 1973 când eram în serviciul militar și s-a produs marele război cu arabii, când aceștia i-au atacat pe neașteptate pe israelieni.




Cu această ocazie a fost un concert susținut de Corala de bărbați Dumitru Kiriac, acompaniați de o orchestră de la Filarmomnica Pitești conduse de dirijorul Silviu Deaconescu. 

Am stat la balcon, periculos, pentru că zidul balconului e cam mititel. Și am audiat muzică bună care sună foarte bine. Am constatat că săli bune de muzică sunt lăcașurile de cult, biserica ortodoxă, cea catolică și acum și sinagoga. 

Vă ofer și dumnneavoastră un clip și sper să vă placă cum mi-a plăcut și mie.






6 comentarii:

  1. Esti inepuizabil in materie de subiecte surpriza iar plăcerile "normale?" nu cred ca au legaturi cu vârsta ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine i-ați zis-o, dom' Vlad. Asta a gîndit şi eu cînd i-am citit poştarea. Bravo, Joe! Ține-o aşa, plin de entuziasm pentru viață şi lume.

      Ștergere
    2. Ea nu este unknown, ea este Stela! Mulțumesc de aprecieri!

      Ștergere
  2. M-am bucurat că am audiat un concert într-un ambient neobișnuit. Dar știu că la Sinagoga din Bistrița se țin frecvent concerte. Sunt bucuros și pentru că este un semn de normalitate. Sunt uimit cât de bine a sunat muzica, înregistrată de smart phone. Nu știu dacă acolo se va predica des Tora, dar concerte pot fi mai frecvent.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna seara Joe,
    te rog sa faci corectie la postare. Silviu Wexler (cu W nu cu V) reprezinta minoritatetea evreilor in parlament. El a fost proiectant in ISPE si a realizat Fichtner Engineering care a dezvoltat proiecte interesante.
    Cu simpatie,
    Calin

    RăspundețiȘtergere
  4. ORA Jazz festival la Sinagoga Neologa Sion din Oradea.
    Întrerupt din cauza pandemiei în 2020. Ar fi trebuit sa aibă loc în aceasta perioadă.
    Speram sa se reia anul viitor.

    Toate cele bune,
    Calin

    RăspundețiȘtergere