luni, 20 august 2018

Noaptea de 20 spre 21 august 1968

Această noapte a fost fundamentală pentru devenirea mea ulterioară de acum 50 de ani.
Începusem să ascult Europa Liberă pe la rudele mele de la ţară. Ai mei nu aveau decât difuzorul care transmitea programul 1 de radio românesc aşa că audiţiile mele de Radio Europa Liberă erau  în vacanţe de adolescent şi viitor student.

Era 1968, avem 19 ani, terminasem anul I la Energetică, Secţia de Centrale Nucleare, destul de bine. Tocmai fusesem la începutul lui iulie prima oară la mare la Costineşti în Tabăra de Studenţi. Acolo am fumat prima ţigară Marlboro.

Liceul I. L. Caragiale îşi adusese semnificativ contribuţia în devenirea mea intelectuală. Dar şocul l-a produs acea noapte. 

Pentru că a doua zi la radio se blama pentru prima oară acţiunea Uniunii Sovietice de invadare a Cehoslovaciei.  

Pentru că pentru prima dată tata venind de la serviciu mi-a spus negru de supărare că ruşii au invadat Cehoslovacia. A fost prima oară când tata făcea cu mine politică. Până atunci nu îndrăznise să vorbească de spre astfel de lucruri. 


Lumea nu a mai fost la fel de atunci. Chiar dacă România  a trecut atunci prin cea mai liberală perioadă in vremea comunismului, terminată însă brusc în iulie 1971, după întoarcerea lui Ceauşescu din China şi Coreea, această minciună pe care am suportat-o timp de 40 de ani nu a mai însemnat nimic pentru mine!

Mai ţin minte că în acea vară am plecat în vacanţa la rudele de la Avrig prin  22 sau 23 august cu trebul care era plin de militari în termen cu feţe îngrijorate. 

După câteva zile la ţară am revenit să ascult în continuare doar Europa Liberă!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu