sâmbătă, 29 septembrie 2018

O zi plină, 28 septembrie 2018













Azi am avut o zi plină!
Dimineaţa după ora 10 am mers la deschiderea festivă a Simpozionului PERT ediţia a XVIII-lea, "Experimentul Piteşti Reeducarea prin Tortură".
Lucrările au fost deschise de organizatorul acestui eveniment important pentru istoria recentă, profesorul dr. ing. Ilie Popa. Au luat cuvântul printre alţii Excelenţa Sa Ambasadorul Republicii Moldova Mihai Gribincea. 
Un discurs patetic şi emoţionant a ţinut Octavian Bjoza, preşedintele AFDPR care a vorbit despre digurile făcute în Balta Brăilei şi Delta Dunării de către deţinuţii politici din lagărele de exterminare conduse de Ficior, recent mort în puşcărie, moarte semnificativă pentru acest torţionar. Minciuna era că sunt făcute de muncitori la indicaţiile preţioase al PCR.
A vorbit şi Sergiu Rizescu, preşedintele AFDPR Argeş.

Am făcut o poză cu componenţii trupei de jazz Trespass Trio compusă din scandinavii Martin Kuchen, saxofon, Per Zanussi, bass şi Raymond Strid, tobe. Ei sunt autorii unui disc inspirat din sinistrul Experiment Piteşti, The Spirit of Piteşti. Kuchen a fost un avid cititor de Emil Cioran şi din bucovineanul evreu Paul Celan, unul din cei mai importanţi poeţi de limbă germană din secolul XX.
Am trimis fotografia lui Dan Călinescu, colegul meu de clasă şi unul din marii suporteri ai acestui simpozion, amintit cu căldură de dl. Popa.

După plimbarea mea prin parcurile Piteştiului, la ora 14 am urmărit concertul familiei Tase, doctorul Adrian Tase la pian şi fiul Andrei student la chitară clasică, dar acum la percuţie, care au interpretat un imn dedicat Centenarului. Din păcate evenimentul nu a fost popularizat! 

Pe la ora 16 m-am prezentat la sala de festivităţi a Muzeului Judeţean unde se desfăşura Simpozionul PERT cu secţia dedicat centenarului României Mari, militanţilor care au realizat visul acesta milenar al poporului român. Au fost evocate figurile lui Ionel Brătianu şi Amos Frâncu printre altele. 

Seara de la ora 18 am urmărit concertul trupei de jazz Trespass Trio care practică un free jazz, jazz de înaltă calitate. Cântăreţii de jazz scandinavii sunt extrem de apreciaţi. Concertul a fost punctat de poezii scrise în universul concentraţionar din puşcăriile comuniste din care am remarcat superba poezie Iisus în celulă de Radu Gyr. M-a surprins că lipsit Ridica-te Gheorghe, ridică-te Ioane, cea mai impresionantă poezie anti-comunistă. Cineva glumea că n-a fost recitată pentru că ar fi dat idei celor de la #rezist şi l-ar fi speriat pe alde' Dragnea! 

Seara, după concert am ajuns şi la concertul de muzică pop din Grădina de vară unde au evoluat vedete ale muzicii româneşti.

Am petrecut câteva momente cu prieteni în discuţii despre ieri şi azi ascultând muzica de la Grădina de Vară. Ce bine că temperaturile au revenit la normal, ca de vară!

PS Dl. Jean Dumitraşcu mi-a atras atenţia asupra datei greşite în loc de 28 septembrie am pus 20!



Un comentariu:

  1. Apropo de Radu Gyr
    Cind eram mic , sarbatoarea oficiala era Mos Gerila. care se vroia inlocuitoarea lui Mos Craciun. Acasa la ai mei Mos Craciun functiona , si principalele cadouri se dadeau atunci . Chiar si in aceste conditii
    , parintii nu il blamau pe mos Gerila ( care venea prin 30 decembrie ) ca masura de a nu vorbi pe la scoala mai stiu eu ce politici impotriva noii ordini . Fiind 30 decembrie , in general era zi libera sau cu venire mai devreme acasa. Lui tata care-i placeau sarbatorile se incingea la un paharut si cinta la fel ca si de Craciun " O brad frumos " dar cu o strofa noua :
    O brad frumos /
    Ce sfint pareai /
    In alta sarbatoare
    Bineinteles ca nu pricepeam tilcul acestei fraze . L-am priceput mai tirziu , cind unul din unchii mei care suflase prin biserica si luase o condamnare pe la Canal , mi-a spus ca asta cintau detinutii de Craciun. Era impresionant !!! Apoi a culegere de poezii si texte pentru cintece scrise de Radu Gyr a aparut dupa 1990 .

    RăspundețiȘtergere