luni, 4 iulie 2022

La Muzeul Brătianu Florica

















Azi domnul director Mișu Alexandrescu m-a invitat să vizitez Muzeul Național Brătianu vila Florica. Am avut o reală surpriză. Atunci când a fost declarat muzeu național, Consiliul Județean Argeș cu nostalgiile lui peceriste a luat tot mobilierul aflat în muzeu. Așa că domnul Alexandrescu a trebuit să refacă complet acest muzeu. A redecorat multe camere noi cu cadouri împrumutate de la muzeele naționale. Am văzut camerele de lucru a lui I. C Brătianu, primul ministru al Independenței Naționale sau a lui Ionel I C Brătianu, primul ministru al României Mari. Pot spune că familia Brătianu are cei mai importanți oameni de stat a României moderne! 

Cu domnul Mișu Alexandrescu





Felicitări pentru eforturile merituoase ale directorului Mihai Alexandrescu!

Motivul invitației a fost să semnez actul de donație a bibliotecii mele social politice istorice. Am găsit cel mai potrivit loc pentru biblioteca mea, strânsă într-o viață, care conține în special memorii, sau cărți de istorie a României, sau istorie universală. În privința donațiilor sunt într-o companie prestigioasă, domnul Alexandrescu mi-a arătat cărți donate din biblioteca personală a doamnei Georgeta Filitti, important istoric român. M-am bucurat foarte că biblioteca mea a găsit locul potrivit. Muzeul va avea o legătură specială cu Facultatea de Istorie a Universității Pitești unde studenții și profesorii vor avea acces la aceste cărți pentru documentare.

Mă bucur tare că am avut ocazia să văd muzeul Brătianu Florica, citadela modernizării patriei noastre!

Vă invit să vizionați pozele pe care le-am făcut în muzeu!

PS

Aș mai face o completare.

Primul Ministru al României Mari, Ionel I. C. Brătianu nu a ezitat să-și trimită unicul său fiu, pe viitorul excepțional istoric Gheorghe Brătianu pe front în Războiul de Întregire a României, când era abia ieșit de pe băncile liceului. Gheorghe Brătianu a fost rănit și a revenit pe front. Unde mai sunt exemple de probitate și sacrificiu moral, cum erau pe vremuri marii noștri patrioți și oameni de stat?



Harta din Balcani după pacea de la Berlin 1878 care a consemnat Independența României aici se află și tocul cu care a semnat I. C. Brătianu Pacea de la Berlin 1878 


Harta României după 1878





Dormitorul original al lui I. C. Brătianu



Procesul verbal din 24 ianuarie 1859 de Unirea a Principatelor Moldovei și al Țării Românești










Bustul lui Ionel I C Brătianu recuperat de la Palatul Regal aflat acolo din 1946

Primii Regi ai României Carol și Elisabeta-Carmen Sylva

Radiografia lui Ionel Brătianu cu glontele care nu a fost extras de la atentatul din 1909


Geamantanul lui Ionel Brătianu cu inițalele sale pe el













Biroul lui Ionel I C Brătianu

13 comentarii:

  1. Impresionant! Multumesc Joe pentru truda intru desteptarea cititorilor acestui blog si dincolo de ei…
    Niculitza

    RăspundețiȘtergere
  2. Impresionant !!! Am vizitat si eu acum vreo 25 de ani : Nu era asa , Acum are mare valoare.! Din saracia mea de pensionar o sa fac o vizitare. Merita !

    RăspundețiȘtergere
  3. Joe, nu te duce minte cat de mult te stimez ... Esti cu mult peste cei pe care i-am numit o data prieteni, ma refer la poliestenii nostrii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-s anonim ... sunt Mihai Vasilescu !

      Ștergere
    2. De precizat ca e vorba de Mihai Vasilescu din USA. Eu, alt Mihai Vasilescu, am fost coleg cu Joe la Irne, vecin de bloc in Gavana si am ramas prieteni pe viata.

      Ștergere
    3. Știam că primul este Mihai Vasilescu americanul, că vorbea de rădăcini ploieștene, cât despre Mihai Vasilescu englezul, iar știu bine cine este, ce chestie doi Mihai Vasilești, unul în America altul în Anglia și amândoi au purtat aceeași caschetă în armată la interval de timp! O tempora! Eheu fugaces și alte chesti latinești....

      Ștergere
  4. Ma alatur si eu cu felicitarile si aprecierile mele , Joe ,pentru utilitatea gestului nobil facut. Ma bucur mult sa vad ca mai exista oameni dispusi la asemenea actiuni.
    Toate cele bune,
    Doru Ionita

    RăspundețiȘtergere
  5. Neculai Gradinaru5 iulie 2022 la 10:42

    Salut,Joe !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salutare! Ajută-mă să te identific! pe mail la joenegut1@yahoo.com

      Ștergere
  6. Plin de surprize, placute in majoritatea lor, felicitari! Un nou obiectiv pe lista urmatoarei vizite in zona.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Recomand oricui această vizită. Este cel mai important conac, vilă reședință a celor mai importanți oameni politici români, IC Brătianu cu Independența României, Ionel I C Brătianu cu România Mare!

      Ștergere
  7. Felicitari pentru aceasta donatie. Putini oameni se pot lauda cu asa ceva.

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu l.am vazut inca. Pare foarte interesant , mai ales ca este vorba de cei 2 mari Bratieni care au facut foarte multe pentru Romania

    RăspundețiȘtergere