vineri, 30 septembrie 2022

Putin a la Pyrrhus


Putin a invadat Ucraina din 24 februarie, crezând că va fi o defilare. A fost invers! Chiar dacă rușii au ocupat mai mult de 15% din teritoriul Ucrainei inițial, Putin a avut surpriza neplăcută că Kievul nu a căzut, ba armata lui a trebuit să se retragă, după ce în prealabil soldații ruși au agitat iresponsabil praful Cernobîlului care i-a îmbolnăvit, au fost respinși de la Harkov, au cucerit Mariupol cu pierderi foarte mari. Acum de câteva săptămâni ucrainenii au organizat ofensiva din Harkov care a  dus la eliberarea a  cel puțin 8000 de km pătrați. În același timp se desfășoară o ofensivă în sud la Herson extrem de pustiitoare. Armata ucraineană de azi nu mai este cea din 2014, a devenit o armată care a uitat sau a fost obligată să uite mentalitățile sovietice și a devenit o armată tip NATO. Acțiunile ei ofensive au fost studiate și analizate de experții americani și britanici. Cum a răspuns Putin la această surpriză nouă oferită de ucraineni?  A declarat mobilizarea parțială care a dus la fuga a 200000 de ruși din Rusia. A anexat azi patru teritorii ucrainene: Donbas, Lugansk, Zaporojie și Herson. Ce a anexat Putin sunt teritorii pe care se duc lupte extrem de sângeroase. Cum, sunt definite granițele acestor anexiuni? Păi nu este de loc clar, pentru că unele dintre teritorii sunt recucerite de ucraineni. Victoria lui Putin la care visa, care se întâmplase în 2008 în Georgia, în 2014 în Crimeea și în Donbas nu se întâmplă în 2022. Pe ce miza Putin? Pe disoluția NATO și a intereselor UE. Trump este istorie, extrem de nocivă pentru echilibrul mondial, UE în speță Germania a renunțat la gazele rusești, dă drumul la cărbune, ține centralele nucleare în funcțiune (mare prostie ecologistă!). Aceste anexări nu sunt aprobate de nimeni, cei care păreau prieteni dezavuează aceste acțiuni, China, India, Turcia nu le recunosc, până și Serbia le dezaprobă, are contenciosul Kosovo. Singurul care-l mai aprobă este revizionistul Orban. Ce se va întâmpla? Putin vrea acum să negocieze, am înțeles că în discurs a renunțat la amenințări nucleare. Păi cum să anexezi o zonă radioactivă în care nu poți intra. Ucraina a răspuns că nu discută oprirea acțiunilor sau renunțare la luptă. Va fi în stare Ucraina să continue eliberarea zonelor ocupate? Un răspuns îl dă Biden și SUA, au mai aprobat 12 miliarde de dolari pentru Ucraina în armament. Ucraina a mai cerut și aderarea rapidă la NATO și nu ar fi nicio surpriză să se aprobe. Comentatori serioși spun că Putin  este în vârtejul acțiunilor sinucigașe. Eu cred că mesajele foarte dure la Pentagon și Casa Alba se adresează responsabililor militari care își dau seama de situația din teren. Anexarea declarată de Putin azi este o victorie a la Pyrrhus!

Georgia Meloni a câștigat alegerile din Italia cu Fratelli d'Italia. Ea este considerată cripto fascistă deoarece este provenită din Aleanza Nazionale.  După câte știu partidul fascist Movimento Sociale Italiano, partidul fascist postbelic a fost reșapat de Gianfranco Fini în Aleanza Nazionale, partid conservator care a încercat să se dezbare de mentalitățile musoliniene. Din acest motiv unii lideri din Uniunea Europeană au intrat în fibrilație. Opinia mea este că Meloni este o conservatoare, e creștină practicantă și că este exasperată ca majoritatea italienilor care văd că Italia s-a umplut de africanii veniți de peste mare și care încarcă sistemul social italian.

MInistrul Câmpeanu și-a dat demisia. Asupra lui plana acuzația de plagiat. Șercan este cea care l-a acuzat, cred că nu prea știe ce-i aia plagiat. Este atunci când într-o lucrare personală se copiază citate din alți autori fără a indica sursa. Câmpeanu pur și simplu a luat o carte cu mai mulți autori și și-a însușit-o ca singur autor. Asta-i hoție! Problema cu plagiatul este dată de lipsa de experiență cu articole publicate în reviste serioase occidentale. O știu din experiență, cum te freacă referenții și cum trebuie să documentezi tot ce este scris. Un prieten medic mi-a spus că dacă s-ar lua în serios plagiatul cam toți profesorii lui de la Medicină ar fi plagiatori, și ar rămâne universitatea fără profesori!

Un alt scandal intern este că licitația pentru 600 de automobile BMW a fost câștigată de Auto Bavaria a lui Schmidt, prieten cu Iohannis. În loc să se întrebe de ce este nevoie de atâtea automobile, probleme este cine  a câștigat licitația. Am scăzut 100 pentru București, rămân cam 12 în medie de județ. Păi unde sunt autostrăzile care să le suptravegheze aceste automobile puternice? Cei mai vocali sunt useriștii. Păi Schmidt   a fost unul din cei mai mari sponsori ai USR! Totul este ipocrizie și propagandă, ataci propriul sponsor? 

Ieri, joi am fost la concertul Filarmonicii Pitești. A fost o seară cu muzică veche, clasică și ceva care mi-a sunat destul de modern. 

Csendes, Ganea, Mădălin Sandu

În prima parte violonistul invitat Ladislau Csendes ne-a cântat ca solist Anotimpurile  de Vivaldi, dar doar Primăvara și Vara, fiind acompaniat de o formulă de coarde dirijate de Alexandru Ganea. A urmat Concertul pentru două viori și orchestră de Gustav Holst, muzică de secol XX, în stilul rușilor celebri, avându-i soliști pe Csendes și Mădălin Sandu concertmaestrul de la Pitești.

În partea a doua a concertului orchestra Filarmonicii Pitești condusă de Alexandru Ga monografie nea ne-a oferit o capodoperă, Simfonia a treia - Eroica de Beethoven. Era inițial dedicată lui Napoleon, eliberatorul popoarelor, dar după ce s-a făcut împărat, Beethoven a șters dedicația și a intitulat-o Eroica. Muzicologii spun că ea prevestește romantismul muzical. Este după mine o alcătuire muzicală curioasă. Prima parte este dinamică, ca apoi partea a doua să fie poate cel mai trist și dramatic marș funebru. Partea a treia este scurtă și veselă, cornii îmi amintesc de o partidă de vânătoare, este cea care mi-o amintesc mereu de la această simfonie. Ultima parte este la fel de dinamică.  A fost o seară muzicală de excepție.


Azi a început PERT al XII-lea Simpozion Internațional despre "Experimentul Pitești Reeducare prin Tortură". Nu am avut ocazia să fie la inaugurare pentru că eram plecat, dar am fost prezent după amiază. Am apucat să fiu prezent la prezentarea a două doamne celebre aviatoare: Smaranda Brăescu și Maria Nicolae, ambele din Escadrila Albă care luau răniți de pe frontul de Est să fie tratați la spital în spatele frontului. Ce le unește pe aceste eroine în toată puterea și semnificația acestui cuvânt este pușcăria comunistă!

Am terminat aseară o carte foarte interesantă: Evreul improbabil - Mihail Sebastian o monografie ideologică. Cartea aparține unui critic literar din noua generație. Am găsit-o pe internet sub formă PDF și am încercat să o convertesc e-pub ca să o citesc ușor pe tabletă. A fost imposibil să o convertesc pentru că PDF era pe două pagini paralele pe care nu le-am putut separa. Ideea care m-a frământat citind-o a fost dacă mai este actual antisemitismul? Nu este acum oarte anacronic, când există pentru evrei o patrie, Israelul? Unii vor sări să-mi spună că antisemitismul este valabil și azi, inclusiv într-o Românie fără evrei.




















Azi am fost la pescuit. A fost o zi splendidă, m-a ars soarele și dacă n-am prins vreun trofeu de crap, am pescuit cărășei, vreo 15, care au intrat în trei sferturi de kil.

Filme, am văzut un serial tenebros cu traficanți de droguri numit Santo, spaniolo brazilian, în care un tip zicea ceva în spaniolă și i se răspundea în portugheza braziliană. Veri buni spaniolii și vorbitorii de portugheză, aici brazilieni

În fine s-a terminat Nation League, meciurile de fotbal pe grupe valorice, România a făcut egal cu Finlanda și au învins cu 4-1 Bosnia. Degeaba! Am căzut în grupa C! M-a impresionat Ungaria, care a învins Germania cu 1-0 în deplasare. Nu i-a mers cu Italia, a pierdut cu 2-0 acasă. Dar când îi văd pe unguri mă gândesc la bătăile pe care le luam cu Teașcă, că 6-0 era scorul!

Vin acum meciurile cu Champions League.L-am întrebat pe Radu Paraschivescu, simpaticul scriitor și comentator de fotbal cine va câștiga Champions League și mi-a spus că Benfica! Să vedem! 


5 comentarii:

  1. Este evident ca aperi toate matrapazlicurile produse de guvernantii liberali, Vezi Cimpeanu , vezi BMW. si altele

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ori sunt eu prolix, ori tu n-ai citit bine. Ce spun eu este că ministrul Câmpeanu nu a plagiat, a făcut ceva mai grav, a comis un furt intelectual sub incidență penală! Cât despre afacerea celor 600 de BMW-uri aici este problema numărului excesiv de mașini puternice pe care le vrea Poliția, nu cine a câștigat licitația.USR a transformat asta într-o chestie politică cu Schmidt prieten cu Iohannis. Schmidt în schimb a fost unul din sponsorii USR! Și aici se aplică vorba aia românească: Facerea de bine....etc!
      Acum cu doamna Șercan, a devenit o expertă în plagiat. Păi acum are competențe în inginerie. Plagiatul are consecințe morale, demisii, retragerea titlului de doctor, furtul este penal. Toți politicienii au ținut să-și tragă doctorate și merită hăituiala doamnei Șercan. Dacă domnul Câmpeanu rămâne rector și obscur profesor de îmbunătățiri funciare nu pățea ce a pățit. Însă problema cu reforma învățământului este foarte gravă.Se dorește aducerea învățământului românesc mai aproape de realitatea de azi, de testele PISA. Și intră în conflict cu umaniștii care pierd teren. În România se citește puțin, dar de asta sunt vinovați învățătorii, profesorii care nu au cultivat plăcerea lecturii. Aici este problema plus că generația de azi este mult mai vizuală, scrie mesaje cu prescurtări, unele idioate. Ne place, nu ne place, asta este realitatea.

      Ștergere
    2. Vad ca ai scris mult despre ultimile evenimente din est. Nu ai pareri personale deci este corect. Eu am o mie de pareri despre treaba cu estul dar cred ca sunt gresite, lipsa mea de informare despre Rusia si URSS , indiferenta cu care de-a lungul vietii am tratat aceasta zona a lumii ma aduce in inferioritate de pareri, Totusi la cit eram de analfabet credeam ca atunci cind spui HARKOW vorbesti despre un oras pur rusesc. Ei nu vad ca este ucrainian !!!! . Mai ramine ca si MOSCOW sa fie oras ucrainian,
      Ce parere ai despre anexare ? Eu cred ca Rusia cistiga timp cu treaba asta ca sa isi pregateasca noii recruti,
      Ce parere ai despre posibila acordare a premiului NOBEL pentru pace d-lui Zelensky ? Eu cred ca Ar fi cea mai ciudata impostura pentru ca are merite deosebite de conducator razboinic si nu pacifist. Ar fi de risul lumii sa se intimple de treaba asta.
      Ce parere ai despre fuga rusilor prin KIRIGISTAN si GEORGIA ? Eu ma gindesc ca daca numai 5% din acesti transfugi sunt soldati rusi sub acoperirea de transfugi atunci s-ar putea ca in curind sa mai auzim de niste anexari. Nu de alta dar in 1989 in Romania sau detasat 30.000 de sovietici vorbitori de limba romana m care nu au tras nici-un glonte dar au reusit sa dea jos un regim cu o armat de 200.000 de soldati si 5.000 de tancuri.
      Ce parere ai despre intrarea Ucrainei in NATO ? Eu cred ca americanii nu vor accepta. Au pus mina prin cumparari corecte pe vreo 17 milioane de hectare din Ucraina ( cam 60% din suprafata Romaniei ) deci ai aici le trebuie agricultori si nu razboinici.
      Ce parere ai de mersul inainte al anexarilor ? Eu cred ca va merge inainte, lumea occidentala si nu numai nu va accepta , dar a mai fost situatia de acum 85 de ani cind doar SUA nu au acceptat incorporarea statelor baltice in URSS si totusi viata a mers inainte. Acum dupa eliberarea din 1992 vad ca Estonia are o singura industrie - turismul sexual al finlandezilor . Saracele femei finlandeze din lipsa de .... sau dat tare pe bautura si droguri , cu primministra lor in frunte. Cred ca asteapta o invazie rusa care sunt violatori consacrati.

      Ștergere
  2. Plagiatul e o forma de contrafacere(infractiune), adica mergi la decontare cu marfa de furat. Vezi http://www.plagiate.ro/Ro/ro.first.htm Este o defilare a personalitatilor :) Singura opera retactata in ultimii 20 ani este a unui fost student de-al meu, Chis Vasile.

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi spune cineva ce diferenta ar fi intre teritoriile anexate ale Rusiei si Kosovo ? Macar in istoria Ucrainei se stie clar ca aceste teritorii au fost ale Rusiei , dar Kosovo ? Eu condam expansiunea Ruiei si nu il agreez de loc pe Putin ,mai ales cu amenintarile lui cu bombele nucleare , dar trebuie judecati impartial ,cu orice risc. De ce nu am fost induiosati de civilii ,batrani si copii sarbi cand au fost ucisi in Beograd ( focul luptei fiind la sute km departare... ),poduri si cladiri importante distruse de bombardamente in capitala lor ? De ce acum sarim asa puternic in sprijinul ucrainienilor iar la sarbi , vecini nostri milenari , nu am ridicat un deget,ba mai mult , nu am vazut nici un vajnic ziarist curajos sa condamne aceste agresiuni ? De ce am permis sa fie bombardati de americani si am dat voie avioanelor americane sa survoleze teritoriul tarii noastre ,nefiind in NATO ,iar poporul ungur , care era in NATO nu le-a permis ? Pentru ca am fost si suntem slugi mereu ,nu a aparut acel Messia cand trebuia,acum e prea tarziu ,nu ar putea exista printre sacalii care conduc Romania. Amin !

    RăspundețiȘtergere