duminică, 11 august 2019

Cura de la Ocna Sibiului


De luni 5 august am început cura de la Ocna Sibiului.
Am plecat de la Avrig pe la 8 și ceva dimineața și am ajuns în jur de 9 la Ocna Sibiului.
Aici prețul de intrare s-a făcut 25 de lei! Pentru asta ai acces la un șezlong și poți să te speli la duș cu apă caldă. Se pot face și abonamente pentru pensionari de 7 intrări la 70 de lei. 
 
Rutina curei era de genul:

Intram în Lacul porcilor de unde colectam nămolul. Este și asta o tehnică trebuie să folosești o scândură cu care scormoneam sub podișcă de unde extrăgeam un nămol fin pe care-l colectam într-un pahar de plastic.

Eu mă ungeam peste tot, ajungeam mai negru decât un negru! După aceea ca nămolul să se usuce pe mine făceam plimbare în picioarele goale printre colinele lacurilor. 

Ocna Sibiului are în zona de turism mai multe lacuri:
Lacul mic de nămol de la intrare
Lacul Porcilor unde se ia nămol
Lacul Gura Minei verde, lac iodat
Lacul Gura Ocniței, lacul cel mai mare de culoare cărămizie,
Lacul de iod de lângă lacul Gura Minei
Alt lac de iod unde nu era recomandabil să intri pe vremuri, acum văd că se intră, probabil că pensiunile din jur nu mai deversează acolo
Lacul Brâncoveanu, cel mai sărat.
În total sunt 7 lacuri.
Lacul mic dela intrare

După ce nămolul se usca că dacă îți răsuceai mâna pielea se încrețea ca și cum s-ar rupe de pe carne. Atunci trebuia să te speli. la început mă spălam în Lacul Porcilor, dar am constatat că cel mic de la intrare era mai potrivit fiind și mai adânc. 
După ce dădeam nămolul mergeam la duș, cald de obicei.
Lacul Porcilor
După aceea începea repriza de bălăceli în lacuri. 
Primul lac în care intram era Gura Minei, este adânc de 80 de metri și are peste 200 mg de sale la litru. Este singurul care mai păstrează panoul, celelalte au dispărut?
Lacul Ocniței
Ieșeam din lacul de iod și mă îndreptam spre Lacul Brâncoveanu, cel mai sărat, aici concentrația era duăă cât îmi amintesc era de 765 de mg sare la litru. Lacul este tot cărămiziu, datorită unor viermișori și alge. Impedimentul la acest lac este că în jurul lui sunt alei cu pietriș și-ți omori picioarele goale. Stăteam în lac cam un sfert de oră, acolo este dificil să înoți, trebuie să faci bicicleta ca să avansezi. Din cauza concentrației mari de sare lumea pare că saltă mereu în apă.
Lacul Gura Minei
După ce ieșeam din lac mergeam pentru o repriză de șezlong și lectură pe tabletă.
Lac cu iod cu insuliță
Repetam până în jur de ora 2 d.a. această procedură și mergeam apoi la masă.
Lacul nerecomandat
Am mâncat la același restaurant unde ni s-a recomandat acum 2 ani la intrarea în incinta complexului balnear. 
Lacul Brâncoveanu
Aveau mâncare la meniu de 20 lei, ciorbă, am ales pe cea de porc, excelentă, cu tarhon și multă afumătură, apoi ceafă de porc cu cartofi prăjiți și salată de varză. Am mai luat și copan de pui și escalop de porc cu ciuperci, toate foarte bune.
Mergeam la masă cu sarea depusă din lacul Brâncoveanu așa că nu aveam nevoie de sare, eram deja sărat!
Avrig - de la stânga
Turlele gemene Noua Catedrală
Turla vechii Biserici Ortodoxe
Turla Bisericii Evanghelice
După amiază repetam procedura nămol și bai în lacuri.
În prima zi s-a înnorat și am plecat la amenințarea ploii, dar în celelalte zile a fost din ce în ce mai cald. 
Așa că am făcut cura de nămol și băi de sare trei zile. 
Vechea Biserică Ortodoxă
Aflu că hotelurile și vechea bază de tratament care au fost vândute vor fi gata și vor fi date în folosință în această toamnă. Acolo am fost acum 7 ani în 2012. 
Biserica Sașilor
Serile ne relaxam la Măriuca cu vin sau bere și urmăream evenimentele sportive. Măriuca este o mare fană de tenis. Și-a pus în cap să meargă anul ăsta la finala de la Roland Garros, probabil în speranța că o să joace Simona Halep. A fost și s-a bucurat, dar fără Halep. 
Așa că miercuri seara a trebuit să văd meciul Simonei cu Jennifer Brady. A fost o epopee, eram convins că pierde, dar a supraviețuit. Noroc că era și meciul lui CFR Cluj cu Celtic Glasgow că dădeam acolo, dar curiozitatea ne împingea să vedem ce mai face Simona. S-a retras în sfertul de finală probabil vrea să reîntâlnească pe Serena în finală al American Open? 
Joi dimineața pe 8 august Măriuca și cu mine am mers la noua carmangerie unde am luat cârnați, muschiuleți afumat și kaizer. Am găsit și un salam ardelenesc foarte piperat.

Umblând prin fostul cartier săsesc am pozat Evangelische Schule, care este acum sediul unei grădinițe și ciclul I-IV în limba germană și unde avrigenii își duc copiii să învețe limba lui Goethe și   Iohannis, hahaha!

Trecând pe lângă Biserica Evanghelică din Avrig mi-am dat seama că nu am intrat niciodată în copilărie în această altă biserică fortificată. Fiind închisă o să o fac cu proxima ocazie.


Măriuca ne-a condus în Sibiu la autobuz la stația de lângă stadion. Pentru că am avut ceva timp până la sosirea lui am oprit la reasturantul de la hotelul din apropiere. Pe vremuri era o braserie amărâtă, acum s-a transformat într-un restaurant elegant. Ce înseamnul turismul în Sibiu!
Am luat o ciorbă gulaș de văcuță cu găluști și chimen și un pahar de vin.
Sibiu din autostradă

Adrian era sub presiune că vine autobuzul dar acesta a întârziat cel puțin o jumătate de oră din cauza lucrărilor pe autostradă.

Restul călătoriei a fost liniștit și am ajuns cu bine acasă.

Un comentariu:

  1. E limpede pentru noi ca locurile acelea merita vizitate si poate va vom urma exemplul. Dar aveti grija de silueta, pentru a fi sanatos. Mancati lucruri cam grele...Alternati cu legume coapte si salate care pacalesc stomacul, dar nu ingrasa si va dezintoxica....

    RăspundețiȘtergere