vineri, 18 decembrie 2020

Gata avem premier!







Când se părea că după schimburi dure de opinii, între cei din coaliția viitoare de guvernare și majoriotate parlamentară, mai ales persoane care însă nu negociau, azi la final de săptămână lucrurile s-au aranajat!

Ca în orice negocieri PNL a trebuit să cedeze la Guvern ca să câștige Parlament, USR și UDMR au obținut ministere importante. Ludovic Orban a obținut premiul pe care și-l dorea, adică șefia Camerei Deputaților. Are calități de bun negociator, dovedit când a trecut guvernul său cu majoritatea pesedistă de anul trecut. Dați-mi voie să fac o predicție, ce doar jurnalista Ioana Ene Dogioiu, care mă calcă zilnic pe bătături are voie să fie Pythia? Așa că eu cred că dacă domnul Orban visează să fie un fel de Dragnea al PNL își face iluzii. El este acum uzat și sunt multe voci contra sa în partid. Cum s-a văzut și din experiența lui Dragnea, cel care devine prim ministru este un om foarte puternic, probabil cel mai puternic din România și nu-l văd pe prim ministrul Cîțu un obedient la ordinele lui Orban. Orban se va ciocni cu multe contestări și va avea vremuri grele ca să reziste în fruntea partidului la congresul din 2021. Oricum Orban ar trebui să plece pentru că a cauționat tot felul de impostori în fruntea organizațiilor județene PNL, cum este cea din Argeș, pe care sper să-i văd înlăturați. Sau s-ar putea să mă înșel și să-mi iau visele drept realitate?

În viitorul guvern Cîțu, liberalii vor avea urămătoarele poziții: Ministerul de Externe - Aurescu și Apărare - Ciucă, care țin de președintele Iohannis. Vor avea Internele unde se prognozează Rareș Bogdan. Cred că va principalul sprijin al lui Cîțu în guvern, chiar dacă vicepremieri sunt Barna de la USRPLUS și Hunor de la UDMR. Au rămas în continuare la PNL Finanțele, care probabil vor fi dirijate de primul ministru. Rămâne Ministerul Educației despărțit de Cercetare care merge la USR. Se pare că ceilalți s-au ferit ca de dracul de acest minister. PNL preia Agricultura și Cultura și Miniterul Muncii, alt minister cu probleme. Și Energia despărțită de Economie rămâne probabil lui Virgil Popescu.

USRPLUS va prelua Minsterul Justiției ca să poată realiza lozinca lor "fără penali". Iau Transporturile, care vor reveni probabil lui Drulă, îndrăgostitul de autostrăzi. Sper să ia la minister niște experți în drumuri, șosele și căi ferate, el fiind expert IT. Mai revin USRPLUS Economia, și cum am spus Cercetarea. USRPLUS are două ministere dificile și importante: Sănătate, dat fiind pandemia și Ministerul Fondurilor Europene. Sper ca numele vehiculate prin presă să nu se adeverească. Vlad Voiculescu poate s-ar fi descurcat, dar în condițiile critice de acum este necesar un medic. Cât despre Cristian Ghinea ar fi cel mai nepotrivit, n-a făcut nimic în guvernul Cioloș și mai este și un tip pus pe arțag.

UDMR iau un minster important cel al Dezvoltării care se ocupă de proiectele locale. În plus mai iau Mediu și Sport. Glumeam cu un prieten că poate îl oferă lui Boloni!

Conducerea Senatului va reveni USRPLUS. 

Cred că distribuția în guvern este echilibrată și are șanse de reușită. 

Să vedem!


5 comentarii:

  1. Hahaha! Asta cu doctorul Boloni e foarte buna ...
    Cat despre munstri, cel mai rau imi pare de Lucian Bode, care e singurul dupa Anca Boagiu care a facut ceva si se parea ca are un plan coerent pentru a nu risipi banii europeni. Vorbesc eu, care fiind djn Deva am sanse sa ma duc pe autostrada si spre vest su spre Cluj, si spre Bucuresti ... evident mai putin nisye cioturi

    RăspundețiȘtergere
  2. Mie mi se pare ca dl Chitu sufera de paranoia. Nu sunt psihiatru m-am dus prin viata ca inginer , Cind am ajuns sef de unitate productiva am urmat un curs de management in care una din lectii se focusa pe obligatia de serviciu de a depista in subordine cazurile de salariati care prezentau simptome de comportament psihic neadegvat cu obligatiile de serviciu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cat timp le oferi ca sa confirme capabilitatile?!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mie imi este indiferent. Formarea guvernului este de acum atributul presedintelui. El este la ora actuala singura persoana politica din Romania care care nu poate fi contestata de cineva. Partidele de dreapta sunt insa contestabile. La stinga nu prea avem pe nimeni. Deci timpul in care se poate forma noul guvern poate fi pina la Craciun sau pina la Anul Nou. Oricum va fi depindem de decizia a treu state puternice SUA , Germania , si Franta. A-si putea spune ca dpdv UDMR va atrage pe linga Germania si Rusia .
    Vai de noi !!!
    Dar astia suntem o natiune de cetateni care ne dispretuim unii pe altii si impreuna ne-am cacat pe tara noastra , in sensul ca unii nu o servim si altii am tradat-o plecind fara a intelege ce inseamna o patrie. Este o chestie de reductie a productiei creierului nostru. Din pacate nu producem / performam decit pina la nivelul de bandante si chiar bandanti. Astia suntem niste imbecili si nu suntem singurii in lumea asta .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ți-aș fi răspuns dacă nu știam că soția ta a fost de etnie ungurească. Deci mă miră?! Că Orban Viktor dansează kazacioc e treaba lui. Tocmai s-a realizat o coaliție anti FIDESZ Orban cu țoți inclusiv extremiștii de dreapta JOBIK și sper să piardă Orban. Din ce a făcut la guvernare UDMR a fost loiala și nu au derapat. Era cumva normal să aibă Hunor disciții la Budapesta. Poate fi o punte de înțelegere și nu invers.Au și ei marota cu autonomia. Și sper și Ludovic Orban să iasă din peisaj.

      Ștergere