duminică, 15 martie 2020

Jurnal infect politic


Evenimentele din ultima vreme mă obligă să reacționez. După penibila retragere a lui Florin Cîțu imediat s-a profilat noul/vechiul guvern Orban.
Doar că surpriză! Conducerea PNL a trebuit să se izoleze pentru că au venit în contact cu senatorul Chițac de la Constanța care s-a infectat la sediul NATO de la Bruxelles! Sau prin altă parte?
În logica crizei, guvernul Orban a fost votat în regim de urgență sâmbătă în primul rând de pesediști și printr-o procedură specială au depus jurământul în fața preșeintelui Iohannis. Guvernul Orban pus acum în funcție cu toate prerogativele constituționale poate institui starea de urgență. 
De remarcat acordul politic cu câteva excepții precum Ponta și Tăriceanu care nu mai este clar dacă mai au partide? Și cum spunea cineva mai în glumă sau mai în serios guvernul Orban nou instalat este un guvern de infecți! Hahahaha!

Acum evaluând serios, guvernul Orban este mai potrivit prin prezența în fruntea lui a lui Ludovic Orban. El este un bun communicator, dar putea să facă schimbarea lui Cîțu cu o declarație francă, nu cu bâlbâielile penibile determinate de renunțarea lui Cîțu.

Ludovic Orban face un pariu foarte riscant politic, deși i s-a propus de lidershipul PNL de cooptare a unor miniștri de la USR sau PMP, el continuă să mizeze pe miniștrii din 4 noiembrie 2019. 

Dacă această criză declanșată de pandemie va fi bine gestionată Orban și PNL nu au decât de câștigat, dacă nu, cariera lui politică va fi terminată! Probabil că Orban a mizat pe norocul nostru porcesc cu compatrioții veniți din Italia. Ei sunt oameni în floarea vârstei, deci greu să se îmbolnăvească, deocamdată nu avem decât câteva cazuri izolate. Orban în intervenția sa la televizor compara România cu alte țări cu infectați de Covid19, precum Austria care acum are 500 de infectați, iar noi suntem la sub 140! Să dea Dumnezeu să nu avem decese, singurul s-a petrecut în Italia cu o doamnă româncă în vârstă și bolnavă, la tratatement acolo.

Ce-i de făcut? Păi se ne autoizolăm. Eu am ieșit dimineața la sport o juma de oră și o voi face cât s-o putea. Am ieșit cu un prieten la plimbare pe malul Argeșului în parcuri goale. De două zile nu am mai intrat în cârciumă. Pentru că parcă am primit un avertisment săptămânile trecute. Am stat cu un prieten la o masă dintr-o pizzerie și am avut deranjamente stomacale și temperatură amândoi de la un virus care parcă îl prevestea pe acest Covid19.
Întenționez să stau mai mult în casă să văd filme și seriale, tocmai am terminat de văzut Bad Banks seria a doua.
Acest sfat îl dau celor care mă citesc, dacă sunt persoane active la serviciu însă se cam schimbă lucrurile. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu