Şi Ionesco şi alţii au scris piese
inspirate de acest spectacol al ororilor. Ei bine, ce se întâmplă cu Salonul
Cărţii de la Paris unde România este invitată de onoare te duce cu gândul la
acest tip de spectacol, teatru, film şi mai ales literatură!
Franţa, sora noastră mai mare ne invită de
onoare la acest salon al cărţii şi Micul Paris ia foc! Chivuţe culturale
autohtone îşi dau poalele peste cap să admirăm floricica vineţie care poartă
numele ruşinos al obiectului iubirii! Cărtărescu atac devastator la ICR!
Deci suntem invitaţi de cea mai prestigioasă cultură europeană, fără supărare
pentru anglo-saxoni, mai ales cei filo, Parisul rămâne Paris şi oricare
american visează lansarea şi prestigiul la Paris, nu la New York sau aferim!
.... la Los Angeles! Şi noi asta facem, că suntem cu toţi români, mai mult sau
mai puţin ....puneţi dumneavoastră ce vreţi!
Chiar nu-l înţeleg
pe Mircea Cărtărescu, fumurile selecţiei la Nobel chiar i-a luat minţile? După
câte ştiu pentru toţi scriitorii români organismul care-i reprezintă este
Uniunea Scriitorilor şi nu ICR, sau orice altă instituţie de stat. Doar US care
este asociaţie liberă, fără condiţionări bugetare vorbeşte cu adevărat în
numele lor. Văd că această instituţie nici nu a fost întrebată cine ar fi cei
care să reprezinte cărţile scrise în limba română. Poate greşesc, cărţi mai le
scriu şi alţii inclusiv ingineri, fizicieni, jurişti şi alţii, dar la Paris
este vorba de scriitori.
ICR este o instituţie de propagandă,
creată pe lângă Ministerul de Externe. Doamna Mungiu Pipiddi are o opinie
radicală, n-ar finanţa ICR! Există şi opinia independentă a amicului Val D. că
la New York nu s-a auzit de ICR, doar nişte nostalgici români îşi fac veacul pe
acolo şi d'aia marele scandal intern de la Bucureşti cu poneiul roz, acolo
vreun irlandez de la Poliţie a fost deranjat să se uite şi a zis OK şi cu asta
basta! Măcar doamna Şuteu o fi fost eficace ca lobbyistă a tinerilor
mâzgălitori de ziduri, or fi acu' angajaţi pe la v'un teatru de pe Broadway?
Probabil că ICR este eficace la culturi mici, Dl. Şafran face treabă excelentă
la Stockholm şi cu ajutorul relaţiilor personale, mai este şi Gabriela
Melinescu acolo! În Israel există o importantă diasporă din România şi ICR este
binevenit. Rămâne de văzut unde este util şi unde se toacă banii da-n boulea!
Că asta este ICRul, un mijloc de tocat banii României pe găşti. Nu mai sunt ai
noştri, sunt răi ai lui Marga, nici n-a apucat Marga să tragă un fâs că sar
căuzaşii să-l conteste, mai ales cei care au profitat ierte-mi-se părerea! Că
totuşi cultura română nu se rezumă la Cărtărescu, Pleşu, Patapievici, Liiceanu.
Nici Emil Hurezeanu nu agreează furtuna asta în paharul dâmboviţean. Păcat că
în cloaca asta a intrat şi Conu' Djuvara, sau poate sastisit de Paris, n-a mai
vrut să vină? Cu ICRul este o poveste, morga lui Patapievici impune, mă uitam
cum îi explica lui Andrei ce a scris în Parabolele lui Isus,
de-şi pusese degetele le gură, la peroraţia lui Horia, nu-i aşa?
Asta suntem noi,
jucăm pe mize mici şi nu avem patriotismul să fim mândri când trebuie!
Scriu astea şi-mi vărs oful, dac-aş scrie
pe forumul vreunui ziar aş fi luat la şuturi de tot felul de neaveniţi, măcar
dumneavoastră sunteţi corespondenţii, mai deştepţi sau cel puţin la fel ca
acela care-şi dă cu presupusul. Aşa că vă rog să mă comentaţi, oricum n-aveţi
dreptate, că-i blogul meu şi scriu ce vreau în el!
Djuvara a explicat de ce nu se duce. E vina lui Patapievici. M
RăspundețiȘtergereCiti basisti sunt la echipa nationala de fotbal , Joe !? Daca-i tziganie, pai atunci pina la capat, nu ne prezentam la Budapesta ! Sa joace Ponta !!!
RăspundețiȘtergereN-o simpatizez pe madam PIPI, dar si eu as fi pentru desfiintarea ICR si numirea de atasati culturali pe langa reprezentantele diplomatice. S-ar renunta la haita de invartiti pe banii publici, care subtiaza bugetul de stat si nu fac nimic. Nici chiar Marga nu mai e necesar, decat sa desfiinteze stabilimentu` si sa se intoarca la Clujul lui.De asemeni, nu sunt de acord cu finantarea literatilor de la bugetul de stat. Inainte de razboi, scriitorii mergeau cu manuscrisul la editori, care erau oamnei cultivati si aveau in jurul lor alti oameni cultivati. Acestia citeau manuscrisul si, daca lucrarea promitea sa abia succes, o editau. Asa au procedat toti scriitorii si poetii romani, mai mari, sau mai mici, iar selectia au facut-o cititorii. Am inteles ca exista depozite intregi cu "operili" telectualilor Carta, Pata, Plescu, Limbiceanu & Co, nevandute, bune de dat la topit. Recunosc ca sunt tampit si depasit (?!). Am incercat, asta iarna, sa citesc Levantul. N-am priceput o iota, desi am avut toata bunavointa si rabdarea. Pentru publicul cititor de azi, oameni care "servesc masa", spun ca situatia e "nashpa", sau "cool", sau "trendy", asemenea literatura are valoare. Noi, batranii, care n-am citit filozofie, doar literaura beletristica, nu apreciem scremerile acestor pseudointelectuali.
RăspundețiȘtergereIn alta ordine de idei: scuze, am uitat sa sterg referirea la promotia 1974 " Mihai Viteazul". Apartine persoanei care mi-a trimis mesajul si am uitata s-o sterg. Eu am absolvit liceul la "Caragiale" in 1963, deci anul asta, care mai traim, vom sarbatori 50 de ani de la absolvire.
Nu cred ca are vreun efect ce scriu eu, si probabil ca sunt neavenit sau pafarist. Dar sincer neutru si mai ales nestiutor, daca toti astia, din ce in ce mai multi parca, NU SE DUC ("isi pun poalele-n cap", etc), la un eveniment asa de important (cum spui) atunci ar fi interesant de stiut cine se duce, si s-ar putea pune accentul pe aia. Iar daca nu se duce nimeni important (aud ca nici Ponta nu se mai duce)de ce nu pleaca Marga si gata? Nu stiu daca Marga e "vinovat" de ceva, dar daca tocmai el creeaza atata polarizare...jobul asta trebuia dat cuiva care sa poata sa creeze o "propaganda" culturala POZITIVA si nu INVERS!!!
RăspundețiȘtergereCred ca domnul Petculescu in prima sa fraza a spus ceea ce si eu as considera potrivit.
RăspundețiȘtergereAnonimule fă-te public!
Ștergere